• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تولید سالانه ۱۰ هزار اشتغال در واحدهای صنفی اردبیل

  • کد خبر : 149610
  • 03 مرداد 1403 - 12:15
تولید سالانه ۱۰ هزار اشتغال در واحدهای صنفی اردبیل
یازاکو - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سالانه ۱۰ هزار اشتغال توسط واحدهای صنفی و خدماتی در استان اردبیل فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مسعود ایرانی در چهارمین اجلاس اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در اردبیل اظهار کرد: با تأسیس ۲ اتحادیه جدید، مجموع اتحادیه‌های فعال استان در بخش‌های مختلف به ۱۱۴ اتحادیه رسید تا در قالب ۶۵ هزار واحد فعالیت خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به طور متوسط هر واحد صنفی فرصت اشتغال ۲.۵ نفر را فراهم می‌کند که در استان اردبیل واحدهای صنفی اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی وجود دارد که اشتغال آنها حتی به بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ نفر نیز می‌رسد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با احتساب این سرانه ۳۵۰ هزار نفر در حوزه واحدهای صنفی استان فعال هستند و سعی می‌کنند به صورت مستقیم به عموم مردم ارائه خدمات کنند.

ایرانی به برگزاری منظم جلسات ماهانه اتاق اصناف و نشست کمیسیون‌های نظارتی با حضور مؤثر اعضا اشاره کرد و افزود: سالانه ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط واحدهای صنفی در استان اردبیل فراهم می‌آید.

وی به جایگاه سوم استان در کنترل قیمت‌ها و جایگاه هفتم استان در تبدیل جواز دستی به الکترونیکی اشاره و ادامه داد: استان اردبیل در همه این حوزه‌ها جزو استان‌های سرآمد بوده و در مناسبت‌های مختلف سعی کردند تا تأمین اقلام مورد نیاز مورد و عرضه آن را انجام دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مناقصه‌ها و مزایده‌ها نیز بیشتر از توانمندی‌های استان و تولیدات استفاده شده و ما فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثری را از سوی اصناف و اتحادیه‌ها شاهد و ناظر هستیم.

ایرانی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا خدمات مناسب و شایسته‌ای را به مردم ارائه کنیم به طوری که اصناف اردبیل به اصناف منصف مشهور و معروف هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به طرح مشکلات متعدد در حوزه صنوف از سوی فعالان این عرصه اشاره کرد و گفت: در نشست با استاندار اردبیل صنوف مشکلات خود را در حوزه پرداخت مالیات، فعالیت سامانه‌ها، نحوه انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر و دغدغه‌های خود را در ارتباط با برخی مسائل و حوزه‌های نظارتی مطرح کرده و استاندار اردبیل نیز قول دادند تا در حل این مشکلات به ویژه راه‌اندازی شهرک صنوف همراهی بیشتری را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149610

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});