• امروز : یکشنبه - ۷ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 July - 2024
1

حدود ۱۲ درصد جوجه یکروزه گوشتی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود

  • کد خبر : 149948
  • 06 مرداد 1403 - 14:45
حدود ۱۲ درصد جوجه یکروزه گوشتی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود
یازاکو - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۴۸ واحد مزرعه مرغ مادر وجود دارد که حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد جوجه یکروزه گوشتی کشور در استان اردبیل تولید می شود و مزیت بزرگی برای استان است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، منصور رستم نژاد ششم مرداد در بازدید از واحد مرغداری تابعه شهرستان سرعین با فعالیت تولید جوجه یکروزه اظهار کرد: استان اردبیل در بحث دامپروری و تولید مرغ مادر جزء قطب های کشور محسوب می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۴۸ واحد مزرعه مرغ مادر وجود دارد که سالانه حدود ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید می کنند و علاوه بر تامین نیازهای داخل استان به استانهای دیگر نیز صادر می شود و حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد جوجه یکروزه گوشتی کشور در استان اردبیل تولید می شود که مزیت بزرگی برای استان است.

وی ادامه داد: شهرستان سرعین دارای ۱۹ واحد مرغداری شامل ۱۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۲۸۰ هزار قطعه و تولید سالانه ۳ هزار تن گوشت سفید می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: این شهرستان دارای ۴ واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۲۸۴هزار قطعه و تولید جوجه یکروزه در هر دوره پرورشی به تعداد ۴ میلیون و دویست هزار قطعه است.

رستم نژاد ادامه داد: همچنین در این شهرستان یک واحد تولیدی مرغ تخمگذار به ظرفیت ۷۲ هزار قطعه با تولید هر دوره ۱۵۰۰ تن تخم مرغ خوراکی مشغول فعالیت می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح رسمی این واحد بزرگ تولیدی در آینده نزدیک با فعالیت تولید جوجه یکروزه به ظرفیت واحد ۱۳۰ هزار قطعه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی یکی از سرمایه گذاران استان خبر داد و افزود: این واحد بزرگ تولیدی در ۳ سوله بزرگ موجب اشتغالزایی مستقیم بیش از ۸۰ نفر را فراهم خواهد کرد و علاوه بر آن موجب اشتغالزایی غیر مستقیم زیادی نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی قادر خواهد بود در هر دوره حدود ۲۰ میلیون قطعه جوجه تولید کند و اثرگذاری قوی در منطقه ایفا خواهد کرد و باعث خودکفایی و تامین امنیت غذایی منطقه خواهد شد و همچنین افزایش رتبه استان در بحث تولید جوجه یکروزه را فراهم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});