• امروز : سه شنبه - ۱۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 3 December - 2024
4

داستان ایموجی ها رو به پایان است؟!

  • کد خبر : 150036
  • 07 مرداد 1403 - 12:50
داستان ایموجی ها رو به پایان است؟!
یازاکو - ایموجی ها، محصول عصر دیجیتال، از سال 1999 جایگاه خود را در زندگی ما حفظ کرده اند. تعداد آنها با افزودن یک عبارت جدید در هر سال به طور تصاعدی افزایش یافته است. در ماجراجویی که با 76 ایموجی آغاز شد، پیش بینی می شود این تعداد در سال 2025 از مرز 3 هزار نفر عبور کند. با این حال، دنیای ایموجی ها دیگر مانند گذشته متنوع نیست و تعداد ایموجی های جدید در حال کاهش است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر مدت زیادی است که ایموجی ها به عنوان بزرگترین دستیاران پیام رسانی وارد زندگی ما شده اند.

صورت خندان، صورت خندان با اشک و ایموجی قلب از جمله پرکاربردترین ایموجی ها در سراسر جهان هستند.

زبان شناسان و دانشمندان علوم اجتماعی پژوهش مطالعات زیادی در مورد معانی ایموجی‌ها که موضوع ارتباطات دیجیتالی شده‌اند و روش‌هایی که افراد احساسات خود را ابراز می‌کنند، انجام داده اند.

تاریخچه ایموجی ها چیست؟

این عبارات کوچک یا نشانه‌های احساسات در اواخر دهه ۱۹۹۰ در ژاپن ایجاد شد و از آن زمان به بخشی ضروری از ارتباطات الکترونیکی تبدیل شده است. این پیکتوگرام های کوچک که مورد علاقه مردم در هر سنی در تمام قاره ها هستند، راهی سریع و موثر برای بیان احساسات و افکار ارائه می دهند.

اموجی ها از ژاپن منشاء می گیرند

ایموجی‌هایی که در تلفن‌های همراه و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند تصادفی نیستند، اما توسط کنسرسیوم یونیکد، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده از سال ۱۹۹۵ هماهنگ شده‌اند. این کنسرسیوم از سال ۱۹۹۱ بر فهرست کاراکترهای پردازش متن الکترونیکی نظارت دارد و استانداردی را برای نمادها، کاراکترها در سیستم های نوشتاری مختلف و ایموجی ها تعیین می کند.با وجود انکه ایموجی ها به روش های مختلف در پلتفرم های مختلف طراحی می شوند، اما از نظر کدنویسی ثابت هستند.

اگرچه اولین ظهور فهرست‌های کنسرسیوم به قبل از ایموجی‌ها مربوط می‌شود، اما پیکتوگرام‌های ساده‌ای که توسط شیگتاکا کوریتا، طراح رابط یک اپراتور تلفن ژاپنی در سال ۱۹۹۹ اختراع شد، پیشرو شکلک‌های مدرن در نظر گرفته می‌شوند. این مفهوم در ژاپن محبوبیت پیدا کرد و تا سال ۲۰۱۰، کنسرسیوم یک نسخه بزرگ با بیش از هزار ایموجی برای تطبیق با این روند رو به رشد منتشر کرد.

تنوع ایموجی های جدید کاهش یافته است

تکامل ایموجی ها همگام با تغییرات اجتماعی و فرهنگی است. در سال ۲۰۱۵، گزینه های مختلف رنگ پوست شروع به ارائه شد. اولین پرچم های منطقه ای در سال ۲۰۱۷ ظاهر شد. در سال ۲۰۱۹، اولین ایموجی های زوج بین نژادی به کاربران ارائه شد.

کنسرسیوم Universal Code به انتشار نسخه های جدید ایموجی هر ساله ادامه می دهد. با این حال، به دلیل تعداد زیادی ایموجی منتشر شده در سال های اخیر، نسخه های جدید در دسته های کوچکتر وارد بازار شده اند. به عنوان مثال، به‌روزرسانی پیشنهادی برای سال ۲۰۲۵ تنها شامل هشت پیکتوگرام جدید است که کوچک‌ترین نسخه در ۱۰ سال گذشته است.

تمام شدن ایده های ایموجی

در حالی که ۱۱۲ ایموجی جدید در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، این تعداد در سال ۲۰۲۳ تنها ۳۱ بود. با این حال، در سال ۲۰۲۴، به دلیل ایموجی هایی که امکان انتخاب رنگ های مختلف پوست را فراهم می کند، این تعداد دوباره به ۱۱۸ افزایش یافت.

ایموجی‌های جدیدی که قرار است سال آینده اضافه شوند شامل نمادهایی مانند چغندر، بیل و پرچم جزیره سارک کانال بریتانیا است. این نشان می‌دهد که ایده‌های تولیدکنندگان ایموجی‌ها تمام شده است. زیرا، کنسرسیوم انتشار این ایموجی ها را توصیه کرده است، اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

ایموجی ها همچنان بخش مهمی از ارتباطات مدرن هستند و به کاربران کمک می کنند تا احساسات و افکار خود را بیان کنند. به لطف استانداردهای ایموجی،می توانند به طور مداوم در پلتفرم های مختلف استفاده شوند. این به آنها اجازه می دهد تا در سراسر جهان پذیرفته شوند. اما به نظر میادقرار است فراموش شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=150036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});