• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

خواهر تبریز پاک از یاد رفت/ با ذلت روی این صندلی نمی‌نشینم

  • کد خبر : 15150
  • 27 اردیبهشت 1400 - 12:45
خواهر تبریز پاک از یاد رفت/ با ذلت روی این صندلی نمی‌نشینم
یاز اکو - جلسه دیروز شورای شهر با فراموش کاری در یک موضوع مهم آغاز و با اظهار نظرهایی که از آن می‌توان مفهوم عدم کارآیی شورای پنجم و شهردار منتخب ذکر کرد، پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، شورای پنجم کلان‌شهر تبریز جلسات هفتگی خود را همچنان برگزار می‌کند!

جلسه دیروز شورای شهر تبریز با فراموش‌کاری در یک موضوع مهم آغاز و با اظهار نظرهایی که از آن می‌توان مفهوم عدم کارآیی شورای پنجم و شهردار منتخب ذکر کرد، پایان یافت.

جلسه‌ای که رئیس آن با حاشیه عدم تائید صلاحیت برای نامزدی دوره بعد روبه رو شد، ( تا مرحله صلاحیت استانی) شاید تمرکز وی را بر موضوع «غزه» بهم زد و از هر سخنی صحبت به میان آورد الا مراودات خواهرخواندگی کلان‌شهر تبریز در روزهای سخت غزه و مردمانش!

شهرام دبیری، چنانچه در سایت رسمی شورای شهر نیز آورده شده از موضوعات پیش پا افتاده تا عنوان چندین تسلیت و تبریک سخن راند اما چیزی از خواهر مظلوم تبریز، غزه مظلوم نگفت.

در این جلسه عبدالله تقی‌پور رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری از کلاغ‌های تبریز سراغ گرفت و افزود: در حوزه محیط زیست اقدامات و دیدگاه‌هایی داشته که همواره خلاء مدیریت جامع شهری در تبریز  مشهود است؛ حیوانات شهری فقط سگ‌ها نیستند، باید پرسیده شود کلاغ ها و لک لک‌های تبریز کجا رفته‌اند.

با توجه به دهه‌های گذشته و برخوردها با حیوانات شهری امروز خلاء آموزش شهروندی در این زمینه دیده می‌شود.

وی گفت: یکی از کارشناسان می‌گفت در فصل زمستان به حیوانات شهری غذا داده می‌شود و این برخلاف رویه طبیعت است که باعث افزایش زاد و ولد می‌شود. البته وی در پایان صحبت‌هایش هرگونه بدرفتاری با حیوانات را محکوم کرد.

شورای پنجم جزو پاکترین دوره‌های شورا بوده است

محرم محمدزاده بدون اشاره به دریافت ۱۰ درصد از بودجه امسال شهر تبریز به عنوان اوراق مشارکت و بدهکاری شهر متذکر شد: افرادی که کاندیدا شده‌اند به نحوی شورای پنجم را تخریب می‌کنند که انگار هیچ کاری نکردیم اما فقط کلی بدهی دوره قبل را پرداخت کردیم و با قاطعیت می‌گویم که این دوره جزو پاکترین دوره‌های شورا بوده است.

وی، چنان از قاطعیت و پاکدستی می‌گوید که باورم کنیم موضوع پروژه‌هایی نیمه‌کاره‌ای چون میدان آذربایجان حل و فصل و پروژه‌های مهمی دیگری بنا شده است، معلوم است اگر دستی به کار نیاید پاک و پاستوریزه باقی می‌ماند!

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در روز‌های گذشته به صورت مداوم با مدیران شهرداری و فعالان حقوق حیوانات در ارتباط بودم، امروز باید از اقدامات شهرداری و شورای شهر در حوزه محیط زیست تقدیر می‌شد.

وی، حتی به صادرات سگ از دیگر شهرها به تبریز پرده برداشت و یادآور شد:  ایجاد پناهگاه نباید به‌گونه‌ای باشد که از سایر شهرها سگ‌ها را به تبریز ارسال کنند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در چرخشی تقریبا ۱۸۰ درجه‌ای در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: خروجی هزینه‌ها باید مشخص شود. از تهران و ارومیه اشخاص بسیار بزرگی تماس گرفته‌اند که این اتفاق در شان تبریز نیست، خودمان با دست خودمان به آبروی تبریز لطمه زدیم که باید این موضوع پیگیری شود.

لایحه شهرداری تبریز در خصوص اساسنامه شرکت توسعه و حفاظت پارک بزرگ تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز موضوع دیگری است که با وجود متولی قانونی آن یعنی سازمان پارک ها موضوع عدم کارایی مدیریت در نظارت شورای پنجم و شهردار منتخب را به چالش کشید.

نیازی به راه‌اندازی شرکت و سازمان موازی برای پارک تبریز نیست

عبدالله تقی‌پور عضو شورای پنجم تبریز گفت: سازمان پارک‌ها به عنوان متولی اصلی فضای سبز است که در سال‌های اخیر چند پارک فرامنطقه‌ای همانند عباس میرزا به مناطق دادند. معتقدم نیازی به راه‌اندازی شرکت و سازمان موازی برای پارک تبریز نیست و می‌توان آن را به عهده سازمان سیما منظر و فضای سبز تبریز گذاشت.

سونیا اندیش، دیگر عضو شورای شهر از اسم ناموزون پارک بزرگ گفت و بر نکته سنجی خود افزود که در نامگذاری‌ها باید توجه کرد و اینکه بگوییم پارک بزرگ یا بزرگتر این درست نیست و این پارک در زمین‌های حکم آباد ایجاد شده که لازم‌ است به همین نام نامگذاری شود.

البته در مورد نام این پارک دیگر اعضا هم اشاراتی بر حاشیه جلسه داشتند تا اینکه شکور اکبرنژاد از ناکارآمدی پنجاه ساله سخن گفت و افزود: پارک بزرگ بلاتکلیف باقی مانده است، لازم است مجموعه‌ای مجزا به صورت اختصاصی برای این پارک ایجاد شود همانگونه که شرکت توسعه و عمران عون ابن علی توانست این منطقه را به درستی مدیریت کند و امروز شاهد موفقیت آن هستیم چنین مجموعه‌ای نیز برای این پارک لازم است.

موضوع ایجاد شرکت برای توسعه پارک بزرگ برای برسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی شورا ارجاع داده شد.

اگر موضوعاتی چون شفافیت و تدبیر زیرساخت نبود، معلوم نمی‌شد کارهای انجام گرفته به چشم نیامده را چگونه می‌شد، توضیح داد، موضوعاتی بدیهی و ساده که در نبود عملکرد قابل دفاع بار حقوق شهروندی به آن داده می‌شود تا از این طریق عملکرد تراشی کرد و به سال‌های تلف شده مفهوم انتزاعی داد.

سامانه هوشمند مدیریت واحد ماشین‌آلات شهرداری تبریز که می‌شود با یک اپلیکیشن ساده درخواست تاکسی‌های اینترنتی مقایسه کرد، موضوعی است که فرج محمد قلیزاده عضو شورای شهر آن را با آب و تاب توضیح می‌دهد: اقدامی بسیار مثبت بوده است و در حوزه ساختارسازی و اصلاح ساختار در چهار سال گذشته قدم‌های بسیار مثبتی برداشته شده که شهردار تبریز و مدیران شهرداری تلاش‌های بسیاری انجام دادند اما این امر بدون سیاست‌گذاری شورای شهر به وقوع نمی‌پیوست.

امروز به صورت واحد تمام دستگاه‌ها در مدیریت شهری به خدمت گرفته می‌شود

تا قبل از این، این ماشین‌آلات به صورت جزیره‌ای مدیریت می‌شد و مدیریت واحدی برای آنها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در یک منطقه ماشین‌آلات خوابیده و در مناطقی نیاز به ماشین‌آلات بود، تصریح کرد: امروز به صورت واحد تمام دستگاه‌ها در مدیریت شهری به خدمت گرفته می‌شود.

چنانچه گفته شد، پای ثابت این‌گونه رونمایی‌ها کلید واژه شفافیت است و مجبور به یادآوری نکته‌ای باریک نسبت به شفافیت و راه‌اندازی سامانه هوشمندی هستیم که می‌توان به سامانه شفاف جذب نیروهای انسانی از آن نام برد.

البته موضوع شفاف‌سازی در مورد نیروی انسانی  بعد از گذشت یک دوره و پیگیری مختلف در حد شفاف‌سازی ماشین‌آلات نبوده و حتی داد عضو شورای شهر تبریز همچون محمدحسن اسوتچی را چنین در آورده است: تبدیل وضعیت نیرو‌های خاص انجام می‌شود اما مجبور نکنید نام تمام افرادی که غیرقانونی تبدیل وضعیت می‌شوند را بگویم.

محمدحسن اسوتچی افزود: من با ذلت روی این صندلی نمی‌نشینم. اگر احساس کنم موضوعات پیگیری نمی‌شود، مجبور به واکنش خواهم بود. اینکه شهرداری و شورا به این نتیجه رسیده‌اند که شفافیت لازمه اجرای کار است، خوشحال هستم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});