• امروز : دوشنبه - ۲۹ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 19 August - 2024
2
شهردار تبریز تاکید کرد؛

دولت پزشکیان فرصتی برای احیا قطب اقتصادی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 152105
  • 26 مرداد 1403 - 12:00
دولت پزشکیان فرصتی برای احیا قطب اقتصادی آذربایجان‌شرقی
یازاکو - شهردار تبریز گفت: با توجه به حضور تبریز در مسیر جاده ابریشم همچنین وجود مراکز تولیدی، بازرگانی و صنعتی بزرگ این کلان‌شهر تاریخی از دیرباز به عنوان پایتخت اقتصادی ایران مطرح بوده و این جایگاه باید حفظ و یک بار دیگر احیا شود.

یعقوب هوشیار در گفت‌وگوی توضیحاتی اظهار کرد: مطالبه استان آذربایجان‌شرقی از دولت جدید باید حول محور احیای جایگاه اقتصادی این شهر به عنوان تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی ایران باشد.
وی با اشاره به نقش پررنگ تبریز در صادرات غیرنفتی و رتبه اول کشور در این حوزه افزود: مطابق آمار اداره کل صمت استان، یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالای غیر نفتی سال گذشته از استان آذربایجان شرقی به مقاصد مختلف جهان صادر شده که استان ما در بسیاری از صنایع همچون شیرینی و شکلات، کشمش، محصولات طویل فولاد، و دیگر صنایع کوچک و بزرگ رتبه اول صادرات را دارد.
شهردار تبریز با تأکید بر تقویت سایر حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان تصریح کرد: احیای جایگاه تاریخی استان آذربایجان‌شرقی و تبریز در حوزه اقتصاد و بازیابی هویت اقتصادی این کلانشهر، می‌تواند از سویی مانع از مهاجرت نخبگان اقتصادی و کارآفرینان شده و از سوی دیگر جذب سرمایه‌ داشته باشد.
به گفته یعقوب هوشیار، تبریز و آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته دومین استان کشور از نظر جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش تولید بوده است که این امر نشان از ظرفیت بالای این استان در حوزه تولید داشته و نیازمند معرفی آن در بسته‌های سرمایه‌گذاری دولتی است.

دولت سرمایه‌گذاری چندانی در ۵۰ سال اخیر در آذربایجان‌شرقی انجام نداده است
وی اذعان داشت: آذربایجان‌شرقی تنها استان کشور است که ۹۶ درصد اقتصاد آن در دست بخش خصوصی بوده و دولت سرمایه‌گذاری چندانی در ۵۰ سال اخیر در این استان نداشته و انتظار می‌رود شاهد سرمایه‌گذاری دولت چهاردهم در تبریز و آذربایجان‌شرقی به عنوان مطالبه‌ اصلی این استان باشیم.
شهردار تبریز یادآور شد: یکی دیگر از مطالبات آذربایجان‌شرقی از دولت‌های قبلی، درآمد مالیاتی مجتمع مس سونگون است که در صورت پرداخت کامل آن می‌توان گام‌های اساسی در تولید، کشاورزی و صنعت منطقه برداشت.
وی در پایان تأکید کرد: آذربایجان شرقی و تبریز از دیرباز قطب اقتصادی ایران و نبض تپنده صادرات غیرنفتی بوده و در سال‌های اخیر این جایگاه تضعیف شده است که نیازمند احیا این جایگاه به عنوان مطالبه اصلی از دولت چهاردهم هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});