• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

مقصران عقب ماندگی‌های آذربایجان شرقی حق سیاه نمایی دولت را ندارند

  • کد خبر : 79627
  • 29 شهریور 1401 - 13:45
مقصران عقب ماندگی‌های آذربایجان شرقی حق سیاه نمایی دولت را ندارند
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقصران عقب ماندگی‌های استان حق سیاه نمایی دولت سیزدهم را ندارند، گفت: مدیران دیروز و مدعیان امروز بهتر است در هر شرایطی انصاف را در ارایه نقطه نظرات خود رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عابدین خرّم روز سه شنبه، ۲۹ شهریورماه در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ما نه گذشتگان را مذمت می‌کنیم و نه ادعای شق القمر کردن در مدت کوتاه مدیریتی خود را داریم اما باید در نظر داشت کسانی که در گذشته عقب ماندگی‌های بسیاری تحمیل استان کرده‌اند، حق ندارند در زمان کوتاه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدام به سیاه نمایی کنند.

مقصر شرایط بد امروز، کسانی هستند که سیاه نمایی می‌کنند

وی با بیان این‌که مقصر شرایط بد امروز، بدون تردید کسانی هستند که سیاه نمایی می‌کنند، ادامه داد: دلیل وضعیت خوب را نیز باید در تلاش‌های شبانه روزی دولت سیزدهم جستجو کرد. مدیران دیروز و مدیران امروز بهتر است در هر شرایطی انصاف را در ارائه نقطه نظرات خود رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دلیل وضعیت موجود هستند نباید اخباری را منتشر کنند که تمامی کاستی‌ها به عملکرد هشت ماهه مدیریت جدید آذربایجان شرقی منتهی شده و تمامی مشکلات را به ما ربط دهند چرا که این سیاه نمایی‌ها ناشی از بی انصافی و یا به دلیل بی خبری است.

خرّم گفت: بدهی‌های هنگفت دولت گذشته توسط دولت سیزدهم پرداخت شده و آنقدر بدقولی‌هایی در گذشته وجود داشته که مثلا پیمانکار پروژه‌ای در استان با وجود پرداخت بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی، دیگر حاضر به ادامه فعالیت نیست.

وی در ادامه با گذری به وضعیت اقتصادی استان، افزود: آذربایجان شرقی را با تعداد ۲۰۰۰ پروژه ناتمام با پیشرفت فیزیکی بین پنج تا ۸۰ درصد تحویل گرفتیم که همین افراد مدعی، اتمام آن‌ها را با تامین اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و صرف ۲۰ سال زمان می‌دیدند. این افراد یک پروژه را بعد از گذشت ۲۵ سال افتتاح کرده و با بلاتکلیفی، مردم را به دردسر انداختند و یا ساختمان بیمارستانی را بدون تجهیزات و امکانات لازم و تنها به صورت نمایشی به بهره برداری رساندند.

وی ادامه داد: استانداری آذربایجان شرقی را زمانی تحویل گرفتیم که روزانه شاهد اعتصاب و تجمع اعتراضی هشت تا ۱۰ هزار نفری کارگران بودیم و ما در این راستا هزینه‌های بی مورد را حذف کردیم و به مسائل اصلی پرداخت کردیم و امروز بنا ندارم و نمی‌گویم که مدیران گذشته این پول‌ها را در کجاها هزینه می‌کردند.

تمامی دستگاه‌ها موظف به ارائه گزارش عملکردهای خود هستند

وی با تاکید بر این‌که تمامی دستگاه‌ها موظف به ارائه گزارش عملکردهای خود هستند، گفت: یکی از نقاط ضعف دولت سیزدهم، عدم گزارش‌های مبسوط و کامل عملکرد دستگاه‌ها است و باید اذعان کرد که این گزارش‌ها به خوبی برای مردم و رسانه‌ها ارائه نمی‌شود و بهتر است تا مدیران با هنرمندی و جذابیت خاصی عملکردهای مجموعه خود را ارائه دهند تا در بین آحاد مردم امیدآفرینی ایجاد شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مهمترین عامل موفقیت دستگاه‌های اجرایی در دولت اسلامی، توجه به رضایت مندی مردم از عملکردها بوده و برای دستیابی به این امر باید در همه کارها خدا و وجدان درونی خود را قاضی قرار دهیم و از طرفی با فرهنگ سازمانی نیز می‌توانیم با همدلی، همراهی و یکدلی برای رسیدن به اهداف عالی دولت که همان رضایتمندی مردم است، گام برداریم.

وی هم‌چنین با بیان این‌که مقابله با روزمرگی یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم بوده و دولت به ایجاد تحول اعتقاد راسخ دارد، بنابراین روزمرگی در ارکان آن به هیچ عنوان جایی ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});