• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3

اوپک پلاس دوماه دیگر به کاهش تولید خود ادامه می دهد

  • کد خبر : 154219
  • 16 شهریور 1403 - 18:30
اوپک پلاس دوماه دیگر به کاهش تولید خود ادامه می دهد
یازاکو - گروه کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس روز پنجشنبه پس از اینکه قیمت نفت به پایین ترین حد خود در 9 ماه گذشته رسید، موافقت کرده اند تا افزایش تولید نفت برنامه ریزی شده را برای ماه های اکتبر و نوامبر به تاخیر بیاندازند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، قیمت نفت همراه با سایر جوانب اقتصادی در بحبوحه نگرانی‌ها درباره ضعف اقتصاد جهانی و داده‌های ضعیف چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، در حال کاهش است.

هشت عضو اوپک پلاس، ائتلافی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه، قرار بود تولید خود را از ماه اکتبر افزایش دهند. اوپک در بیانیه ای اعلام کرد که آنها روز پنجشنبه یک نشست مجازی برگزار کردند.

اوپک اعلام کرد: هشت کشور شرکت‌کننده توافق کرده‌اند که کاهش تولید داوطلبانه اضافی خود را به میزان ۲٫۲ میلیون بشکه در روز به مدت دو ماه تا پایان نوامبر ۲۰۲۴ تمدید کنند.

این خبر قیمت نفت را بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش داد، در حالی که معاملات آتی برنت قبل از افزایش قیمت، بالای ۷۴ دلار معامله شد. قیمت ها در روز چهارشنبه به پایین ترین حد خود در سال جاری رسید.

افزایش برنامه ریزی شده اوپک پلاس در ماه اکتبر ۱۸۰ هزار بشکه در روز بود که کسری از تولید ۵٫۸۶ میلیون بشکه ای است که آن را کاهش می دهد.

هفته گذشته اوپک پلاس قرار بود این افزایش را ادامه دهد. منابع گفتند، اما شرایط شکننده بازار نفت، نگرانی‌ها در مورد عرضه بیشتر از سوی اوپک پلاس و حل و فصل اختلاف احتمالی برای توقف صادرات لیبی، همراه با تضعیف چشم‌انداز تقاضا، نگرانی در این گروه را برانگیخت.

قرار است وزرای اوپک پلاس در اول دسامبر برای تصمیم گیری در مورد تداوم سیاست گذاری ها دیدار کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=154219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});