• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل اختصاص یافت

  • کد خبر : 15484
  • 29 اردیبهشت 1400 - 16:00
۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل اختصاص یافت
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با دستور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در استان اردبیل در اولویت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود شایقی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهارکرد: با پیگیری استاندار اردبیل این مقدار اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های خصوصی و منطقه ویژه اقتصادی اردبیل اختصاص می‌یابد تا پروژه‌های در حال اجرا تکمیل و به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: مقرر است این اعتبار تا هفته آینده به استان اردبیل ابلاغ شود تا با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه  به شرکت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها پرداخت این منابع در حقیقت پشتیبانی از نظام تولید و کارآفرینی در شهرک‌های صنعتی است که می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران و صنعتگران بیش از گذشته کمک کند.

شایقی افزود: نمونه آن پروژه‌های زیربنایی مدول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و همچنین انجام عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر شهرک‌های صنعتی استان اردبیل است تا سرمایه‌گذاران با رغبت و انگیزه بیشتر در این مناطق حاضر شده و به تقویت توان تولید و اشتغال استان کمک کنند.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای در شهرک‌های خصوصی و دولتی استان اردبیل در سال جاری زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌آید.

شایقی در زمینه جهش اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۰ گفت: برای امسال در مقایسه با سال‌های قبل از آن افزایش منابع هزینه‌ای تا ۶۶.۵ درصد افزیش یافته طوری‌که استان اردبیل از این لحاظ بالاترین نرخ افزایش اعتبارات هزینه‌ای را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: رتبه نخست کشور در افزایش بودجه ۱۴۰۰ متعلق به استان اردبیل است و امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی و جذب اعتبارات ملی و استانی بتوان در تحقق اهداف توسعه‌ای گام‌های اساسی و جدی را برداشت.

وی به ابلاغ سند آمایش استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در کنار سند آمایش استان که در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها قرار می‌گیرد، سند توسعه شهرستان‌ها و همچنین سند توسعه اقتصادی و اشتغال روستاها نیز هدف‌گذاری شده تا توسعه متوازن در مناطق مختلف رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});