• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
1
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

راه‌حل مشکل اقتصاد، میدان دادن به بخش خصوصی است

  • کد خبر : 156333
  • 06 مهر 1403 - 17:02
راه‌حل مشکل اقتصاد، میدان دادن به بخش خصوصی است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌حل مشکل اقتصاد، میدان دادن به بخش خصوصی است، گفت: اقداماتی که تا امروز انجام داده‌ایم، نتیجه نداده و آثار مطلوبی نداشته‌ است.

رضا علیزاده در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه زیرسایه وفاق ملی و همدلی بین دولت و مجلس، تمامی امور پیگیری می‌شود، اظهار کرد: اولویت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت بسیار زیاد و مهم هستند اما بعضی از مواقع به جای گره‌گشایی از مشکلات فعالان این بخش‌ها، مانع تراشی شده و جلوی حرکت آن‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش یازاکو به نقل از ایسنا، وی افزود: آذربایجان شرقی در ۱۲ سال اخیر از هم ترازان خود در کشور فاصله گرفته که باید در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شود، انتظار مردم این استان بازگشت به جایگاه قبلی خود در مقایسه با استان‌های هم‌تراز صنعتی و اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: ناترازی برق، آب، گاز، ارز، تسهیلات، اعتبارات، واردات و صادرات در جامعه ما بسیار شنیده می‌شود که از طرفی صنعت و تولید کشور به خاطر قطعی برق تابستان امسال ۱۰ها همت موجب خسارت شده است و مدتی دیگر مشکل قطعی گاز خواهند داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروتکل‌های ایمنی در معادن زغال سنگ رعایت نمی‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰ معدن زغال سنگ در کشور داریم که به جز یک معدن در سایر آن‌ها پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و جان کارگران آن‌ها در معرض خطر است.

وی ادامه داد: کمیته‌های مشترکی بین وزارتخانه‌های صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین کمیسیون‌های صنایع و اجتماعی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که گزارش مربوط به معدن طبس اعلام و راهکارهایی را برای عدم تکرار چنین حوادثی دنبال می‌کنیم.

وی اذعان کرد: ما به جای بروزرسانی تجهیزات و توسعه میدان‌ها، هرساله افت استخراج داریم و امروزه اگر یک واحد تولیدی بخواهد برای تامین برق خود نیروگاه افتتاح کند، باز هم دست اندازها جلوی آن را می‌گیرد.

علیزاده خبر داد: طرح قانون معادن را بارگذاری کردیم که هفته جاری اعلام وصول خواهد شد و در هفته‌های آتی در کمیسیون معادن با کمک خانه صنعت و اتاق بازرگانی آن را اصلاح می‌کنیم.

وی مطرح کرد: انتظار داریم دولت کنونی که با شعار قانونمندی و کارشناسی رو به جلو آمده است، بر همین روند ادامه دهد تا هر ساله یکی از مشکلات صنعتگران را رفع کنیم.

 

تداوم تفویض اختیار از سوی وزارتخانه به خانه‌های صنعت و معدن در آذربایجان شرقی

رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تفویض اختیار از سوی وزارتخانه به خانه‌های صنعت و معدن در آذربایجان شرقی باید تداوم داشته باشد، گفت: تفویض اختیار به مدیران استانی باعث می‌شود تا بیشتر مشکلات واحدهای صنعتی به دست آن‌ها حل شود، در غیر این صورت صنعتگران دست از کار خود کشیده و برای گرفتن مجوز به تهران می‌روند و سرانجام پشت درهای بسته به انتظار می‌نشینند.

مهدی امینی هم در این مراسم اظهار کرد: اجرای قانون اصل ۴۴ قانون خصوصی‌سازی و کوچک‌سازی بدنه دولت با تفویض اختیار از وزارت صمت استان در قالب ستاد تسهیل و صدور جواز تاسیس‌ها به خانه صنعت و معدن نتایج خوبی داشته است که درخواست تداوم این تفویض اختیار به خانه‌های صنعت و معدن در استان‌ها از سوی وزارتخانه را داریم.

وی مطرح کرد: امسال در نتیجه قطعی برق، صدمات جبران‌ناپذیری را متحمل شدیم که در این راستا خواستار تامین زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

وی در خاتمه سخنان خود بیان کرد: چالش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط مشکل صنعتگران است که درخواست افزایش سهم منابع استان را خواستاریم.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});