• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
0

خانه در تبریز متری چند؟ چالش بزرگ برای خریداران و مستاجران/ «ائل‌گلی» متری ۹۰ تا ۳۰۰ میلیون

  • کد خبر : 156381
  • 06 مهر 1403 - 19:00
خانه در تبریز متری چند؟ چالش بزرگ برای خریداران و مستاجران/ «ائل‌گلی» متری ۹۰ تا ۳۰۰ میلیون
یازاکو - بازار مسکن تبریز در پی افزایش شدید قیمت‌ها به یکی از گران‌ترین بازارهای کشور تبدیل شده است. خانه‌دار شدن در این شهر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از مردم شده و حتی اجاره یک خانه مناسب نیز دیگر ساده نیست.

بازار مسکن تبریز در ماه‌های اخیر شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها بوده است و خانه‌دار شدن برای بسیاری از مردم تبدیل به یک چالش غیرممکن شده است. قیمت‌های متری از ۶۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در مناطق مختلف شهر تبریز، از ولیعصر تا ائل‌گلی، خانواده‌ها را از توان خرید خانه دور کرده و اجاره‌نشینی به کابوس بسیاری تبدیل شده است.

در منطقه ولیعصر، قیمت هر مترمربع خانه از ۸۰ میلیون تومان شروع شده و تا چند صد میلیون تومان نیز می‌رسد. در ائل‌گلی، با وجود چشم‌اندازهای زیبا و امکانات لوکس، قیمت‌ها بین ۹۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای هر مترمربع متغیر است. این در حالی است که در مناطق پرتردد و مرکزی مانند آبرسان، قیمت هر مترمربع خانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

چه عواملی موجب این جهش‌های قیمتی شده‌اند؟

 

از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت‌ها می‌توان به تورم اقتصادی، افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز و کاهش عرضه مسکن اشاره کرد. همچنین کاهش قدرت خرید مردم و تقاضای بالای اجاره‌نشینی به رشد قیمت اجاره‌ها نیز دامن زده است.

با حقوق کارمندی فعلی و با فرض پس‌انداز کامل، سال‌ها طول می‌کشد تا یک خانه کوچک در مناطق پایین شهر خریداری شود. تلاش‌های دولت برای کنترل این بحران همچنان نتایج ملموسی نداشته و بازار مسکن تبریز در آتش افزایش قیمت‌ها همچنان داغ است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});