• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

آیین‌های عزاداری حسینی کانون جهاد عظیم تبیین است

  • کد خبر : 72754
  • 09 مرداد 1401 - 17:45
آیین‌های عزاداری حسینی کانون جهاد عظیم تبیین است
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت:‌ آیین‌های عزاداری حسینی محل روشنگری،‌ ارائه پاسخ‌های متقن و صحیح به جوانان و کانون جهاد عظیم تبلیغ است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به لزوم رعایت برخی موارد در آیین‌های ویژه ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: مهمترین رویکرد این آیین‌ها باید بررسی اهداف نهضت عظیم عاشورا و تبیین مستند آن از روی منابع معتبر باشد.
وی بر لزوم توجه به تربیت دینی جوانان در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) تاکید کرد و گفت: با ارائه محتوای فاخر و صحیح در این ایام نسل جوان را به عامل به دین بودن سوق داده و بنیه فکری جوانان خود را با سخنرانی و مداحی و عزاداری تقویت و جوانان را به انسان‌هایی کارآمد تبدیل کنیم.

امام جمعه تبریز، رعایت حدود در برگزاری مراسم‌های عزاداری را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: صیانت از حدود و ثغور و ضوابط شرعی در هیات‌های حسینی مدنظر باشد و هیأت‌ها رویکرد قرآن‌محوری داشته باشند.

وی، ماه محرم را فرصتی مغتنم برای تقویت جهاد تبیین و تبلیغ دین برشمرد و گفت: عزاداری بدون معرفت زیبنده نیست و تأثیری در تعالی و بالندگی فرد و جامعه ندارد،‌ از این رو یکی از مسائل محوری که باید در هیات‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد رشد اخلاقی است.

وی با تاکید بر لزوم گنجاندن مضامین اسلامی و انقلابی در اشعار و نوحه‌ها، بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس، بهره‌گیری از مباحث کاربردی زندگی باارزش ائمه معصومین (ع) و پرهیز از رویکردهای سکولار در هیات‌ها، تصریح کرد: هرکس علاقمند به امام حسین است در واقع علاقمند به اسلام مجاهد و سیاسی و اسلام خون دادن و جان دادن در راه حق و حقیقت است.

حجت ‌الاسلام آل‌هاشم همچنین بر لزوم پرهیز از به کارگیری آهنگ‌های لهوی و نامناسب در مداحی‌ها، پرهیز از تحریک عصبیت‌های مذهبی، خودداری از کینه‌ورزی،‌ بددلی و حب و بغض‌های نادرست،‌ پرهیز از تعرض و بدگویی در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها تاکید کرد و گفت: سخنرانان و مداحان برای جذب جوانان به هیات‌های مذهبی نوآورانه و خلاقانه عمل کنند اما این نوآوری منجر به هنجارشکنی نشود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});