• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

امضا تفاهم نامه همکاری شرکت گسترش صنایع ریلی ایران و دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 40326
  • 10 آذر 1400 - 16:00
امضا تفاهم نامه همکاری شرکت گسترش صنایع ریلی ایران و دانشگاه تبریز
یاز اکو - در راستای گسترش ارتباط متقابل دانشگاه با جامعه و صنعت تفاهم‎‌نامه همکاری پژوهشی –فناورآنه بین دانشگاه تبریز و شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری دانشجو، در راستای گسترش ارتباط متقابل دانشگاه با جامعه و صنعت تفاهمنامه همکاری پژوهشی –فناورآنه بین دانشگاه تبریز و شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) امضاء شد.

جلال شیری، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریزدر بازدید از شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع نخبگان صنعتی کشور و اقدامات ارزنده فنآورانه و پیشرفت‌های تولیدی شرکت ایرید گفت: پشتیبانی علمی و فنآورانه از بخش‌های تولیدی و صنعتی جامعه به عنوان یکی از رسالت‌های اساسی دانشگاه‌ها است و با توجه به نام‌گذاری امسال به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عمل به این مسئولیت جایگاه والایی در برنامه‌ها و سیاست‌های مدنظر دانشگاه تبریز دارد.

شیری با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی و جامع کشورافزود: دانشگاه به عنوان بازوی مشورتی صنعت است و آگاهی از نیاز‌های صنعت و توانمندی‌های علمی دانشگاه موجب گسترش ارتباط علمی و عملی ما بین دانشگاه و صنعت می‌شود لذا ضروری است مسئولان هر دو مجموعه از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش ارتباط استفاده نمایند و دانشگاه تبریز آماده همکاری برای پشتیبانی از تولید و کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی برای حل نیاز‌ها و مشکلات بخش صنعتی جامعه است.

خودکفایی کشور در تولید سوزن خطوط راه‌آهن و مترو

در ادامه دیدار بهرامی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) ضمن ارائه گزارش اجمالی از تاریخچه و فعالیت‌های این شرکت گفت: عمده فعالیت تخصصی این شرکت در زمینه تولید سوزن خطوط راه‌آهن و مترو است که به عنوان سازه اصلی راه‌آهن در تفکیک مسیر‌های اصلی به فرعی هست. این محصول تا دو سال قبل به صورت وارداتی و یا مونتاژ در کشور قابل‌استفاده بود که برای اولین بار در ایران باهمت و توانمندی مهندسین ایرانی و بومی کلیه مراحل طراحی و ساخت این قطعات در این شرکت با موفقیت صورت گرفت.

بهرامی با اشاره به خودکفایی کشور از بابت نیاز به این قطعات توسط شرکت ایدر ادامه داد: خوشبختانه با استفاده از پتانسیل نیروی علمی و پژوهشی، به‌کارگیری جوانان نخبه، تولید محصولات دانش‌محور توانستیم همه نیازمندی‌های صنایع ریلی کشور اعم از مترو، راه‌آهن و خطوط ارتباطی صنایع و معادن به این قطعات را برآورده نموده است و با توجه به نیاز شدید کشور‌های منطقه به این محصولات آماده صادرات محصولات به کشور‌های منطقه هستیم.

در ادامه این دیدار مسئولین واحد‌ها و مدیران و اساتید حاضر در جلسه ضمن ارائه برخی از نیازمندی‌ها و پروژه‌های مدنظر، بررسی توانمندی‌های طرفین راهکار‌های عملیاتی نمودن تفاهمنامه را بررسی و نکاتی را ارائه کرد.

قابل‌ذکر است، در حاشیه این دیدار ضمن امضاء و تبادل تفاهمنامه همکاری مابین شیری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز و بهرامی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایدر)، شیری به همراه هیئت همراه از بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی این شرکت بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});