• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

ترکیه نگرانی ها در مورد تهدید تحریم های آمریکا در رابطه با روسیه را رد کرد

  • کد خبر : 76484
  • 05 شهریور 1401 - 11:30
ترکیه نگرانی ها در مورد تهدید تحریم های آمریکا در رابطه با روسیه را رد کرد
یاز اکو - وزیر دارایی ترکیه روز جمعه گفت: هیچ دلیلی برای نگرانی از هشدار آمریکا مبنی بر اینکه شرکت های ترکیه ای در صورت معامله با روس های تحریم شده در معرض خطر تحریم قرار می گیرند وجود ندارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، انجمن صنعت و تجارت ترکیه (TÜSIAD) این هفته تایید کرد، نامه ای از معاون وزیر خزانه داری آمریکا والی آدیمو دریافت کرده است که در آن هشدار داده شده ، عواقبی متوجه شرکت های ترکیه در صورت معامله با روس ها یا مؤسسات روسی که تحت تحریم های ایالات متحده هستند، خواهد بود.

اظهارات نورالدین نباتی وزیر دارایی و خزانه داری در توییتر نشان دهنده اولین پاسخ رسمی آنکارا به نامه ارسال شده در روز دوشنبه است.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در شش ماه پیش، ترکیه سعی کرده است روابط نزدیک خود را با روسیه و اوکراین متعادل کند و خود را به عنوان میانجی بین این دو قرار دهد.

دولت ترکیه از اقدامات روسیه در اوکراین انتقاد کرد و هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین فروخت که نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی روسیه در مراحل اولیه درگیری داشتند.

ترکیه به تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه نپیوسته است – موضعی که به گفته ترکیه به تلاش‌های میانجی‌گری‌اش کمک کرده تا به نتیجه برسد.

برخی از شرکت‌های ترکیه پس از عقب‌نشینی شرکای غربی، دارایی‌های روسیه را خریداری کرده یا به دنبال خرید آن بوده‌اند، در حالی که برخی دیگر دارایی‌های بزرگی را در این کشور نگهداری می‌کنند.

با این حال، ترکیه بار دیگر تاکید کرده است ، اجازه نقض تحریم های بین المللی را نخواهد داد.

نباتی در مجموعه ای از توئیت ها گفت: نگرانی کسب و کارهای ترکیه در مورد نامه واشنگتن “بی معنی” است.

ترکیه یکی از مهمترین مراکز قدرت سیاسی و اقتصادی جهان

نباتی در توییتی نوشت: دنیای تجارت ما باید قدرت دولت را همیشه در کنار خود احساس کند.

وی خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم که می بینیم ایالات متحده، متحد و شریک تجاری ما، از کسب و کار خود برای سرمایه گذاری در اقتصاد ما دعوت می کند.

اوایل ماه جاری، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سوچی، روسیه دیدار کرد و در آنجا دو رهبر متعهد شدند که روابط دوجانبه را تعمیق کنند.

پوتین در آن زمان خاطرنشان کرد: تجارت روسیه و ترکیه در پنج ماه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است، که نشان دهنده تمرکز فزاینده مسکو بر روابط با آنکارا در بحبوحه تحریم های کبود غرب است.

ترکیه برای تجارت و گردشگری به روسیه متکی است.

گاز روسیه ۴۵ درصد نیازهای انرژی ترکیه را پوشش می دهد و آژانس اتمی روسیه در حال ساخت اولین نیروگاه هسته ای ترکیه است.

نباتی روز جمعه گفت : ترکیه مطمئن است که می تواند روابط خود با روسیه و روابط بین المللی خود را متعادل کند.

وی در توئیتی نوشت: مصمم هستیم روابط تجاری و اقتصادی خود را با همسایگان خود در بخش‌های مختلف به‌ویژه گردشگری در چارچوبی توسعه دهیم که مشمول تحریم‌ها نباشد.

همه بازیگران در اقتصاد ترکیه به اصول بازار آزاد گره خورده اند و برای به دست آوردن سهم بیشتری از تجارت جهانی تلاش می کنند.

ترکیه گفته است ، تحریم روسیه به اقتصاد این کشور آسیب می‌زند و استدلال می‌کند که بر تلاش‌های میانجی‌گری بین طرف‌ها متمرکز است.

اردوغان تاکید کرده است : کشورش باید در درگیری “بی طرف” بماند زیرا صنایع این کشور به شدت به واردات انرژی روسیه متکی هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});