• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

دولت سیزدهم بسیاری از کارهای بر زمین مانده را انجام داد

  • کد خبر : 76481
  • 05 شهریور 1401 - 11:15
دولت سیزدهم بسیاری از کارهای بر زمین مانده را انجام داد
یاز اکو - رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در یکسال گذشته بسیاری از کارهای بر زمین مانده را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در آیین افتتاح متمرکز پروژه های درمانی و بهداشتی علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در مدت کوتاه سپری شده از عمر دولت سیزدهم بسیاری از کارهای زمین مانده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این دولت در شرایط وخیم کرونایی کار را تحویل گرفت، گفت: آیت الله رییسی وعده ای را که مبنی بر کنترل کرونا داده بود در عمل اجرایی کرد.

میرتاج الدینی ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم و به ویژه وزارت بهداشت در کنترل کرونا جای قدردانی دارد .

وی اظهار کرد: اصلاح نظام یارانه ای به ویژه در حوزه دارو زمینه رانت هفت هزار میلیارد تومانی در واردات این اقلام را از بین برد و از قاچاق معکوس پنج هزار میلیارد تومانی دارو جلوگیری کرد و البته امیدواریم در کنترل قیمت ها و موضوع کمبود برخی اقلام دارویی نیز اقدامات لازم انجام شود.

حمایت قاطع مجلس از طرح بیمه سلامت همگانی

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با اشاره به حمایت قاطع مجلس از طرح بیمه سلامت همگانی خاطر نشان کرد: افزایش ۶ هزار میلیارد تومانی اعتبارات پیشنهادی اولیه این طرح و تبدیل اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومانی به ۳۸ هزار میلیارد تومان با این هدف صورت گرفته که وزارت بهداشت با دست باز طرح های خود در حوزه بیمه سلامت و دارویار را اجرا کند.

میرتاج الدینی با اشاره به مجوز مجلس به دولت برای تخصیص پنج هزار میلیارد تومان به درمان بیماری های صعب العلاج و یکهزار میلیارد تومان برای خدمات درمانی جانبازان و افراد نیازمند به حمایت دارویی در لایحه بودجه گفت: همه اقدامات لازم برای استقرار دستگاه سی تی اسکن در شهرستان اسکو انجام شده و تنها نیازمند دستور وزیر برای تحویل و پرداخت مابه التفاوت خرید این دستگاه است که امیدواریم این موضوع در سفر امروز وزیر بهداشت به تبریز نهایی شود.

محمدحسین فرهنگی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نیز در این آیین افتتاح با اشاره به مصوبات مهم سفر استانی رییس جمهور تأکید کرد: هشت محور تصمیمات گرفته شده در این سفر می تواند تحول اساسی در حوزه درمان آذربایجان شرقی ایجاد کند که ۶ محور از آن منوط به درج در بودجه سالانه است و انتظار داریم وزیر بهداشت پیگیری جدی و لازم را در این خصوص انجام دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});