• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

ساخت خانه‌ برای زلزله زدگان، در بزرگترین سایت ساخت و ساز ترکیه ادامه دارد

  • کد خبر : 156825
  • 11 مهر 1403 - 19:30
ساخت خانه‌ برای زلزله زدگان، در بزرگترین سایت ساخت و ساز ترکیه ادامه دارد
وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه با انتشار تصاویری از پروژه‌های ساختمانی در منطقه «ایندره» استان آدیامان، اعلام کرد که عملیات ساخت‌وساز در این منطقه با حضور ۱۵۳ هزار کارگر در ۱۵۹ کارگاه در حال انجام است. وی این منطقه را به عنوان بزرگ‌ترین کارگاه ساختمانی ترکیه با وسعتی بالغ بر ۵ میلیون مترمربع معرفی کرد و از تلاش‌های شبانه‌روزی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید خبر داد.

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه با اشاره به اهمیت این پروژه، گفت: «ما تاکنون جایگاه سکونتی نزدیک به ۷ هزار خانواده را مشخص کرده‌ایم و به صورت شبانه‌روزی در حال ساخت ۹۶۰۳ واحد مسکونی هستیم تا هرچه سریع‌تر خانه‌های امن و مقاوم را به ساکنان تحویل دهیم.»

به گزارش یازاکو به نقل از عصرترکیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارتخانه، عملیات ساخت و ساز در این منطقه با حضور ۸ هزار کارگر و ۷۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در حال اجراست. این پروژه که با مدیریت شرکت «املاک کنت» در حال انجام است، شامل ساخت واحدهای مسکونی و فضاهای شهری می‌شود که با بهره‌گیری از طراحی افقی و رعایت استانداردهای ایمنی و مقاوم‌سازی در برابر زلزله، به صورت واحدهای ۴ طبقه طراحی شده‌اند.

در این پروژه، در مجموع ۱۶ هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی و تجاری ساخته خواهد شد. از این تعداد، ۶,۸۳۰ واحد مسکونی تا کنون با انجام قرعه‌کشی تعیین مالک شده و عملیات ساخت ۹۶۰۳ واحد دیگر نیز همچنان ادامه دارد. این واحدها با استفاده از سیستم ساخت‌وساز «تونل قالب» و بر اساس استانداردهای بین‌المللی ایمنی در برابر زلزله، احداث می‌شوند.

علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی، این پروژه شامل احداث فضاهای شهری از جمله مساجد، مراکز خرید و امکانات رفاهی و تفریحی نیز می‌شود. در همین راستا، تاکنون یک مسجد به طور کامل احداث شده است. مدیر پروژه تأکید کرد که این طرح تنها محدود به ساخت مسکن نیست، بلکه هدف آن ایجاد یک شهرک مدرن، ایمن و مجهز به تمامی امکانات رفاهی و زیرساخت‌های لازم برای یک زندگی مطلوب است.

این پروژه عظیم، بخشی از تلاش‌های دولت ترکیه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده و تأمین مسکن ایمن برای هزاران خانوار آسیب‌دیده است و به عنوان بزرگ‌ترین طرح ساخت‌وساز پس از زلزله در این کشور شناخته می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});