• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1

افزایش ۱۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان

  • کد خبر : 157318
  • 16 مهر 1403 - 13:45
افزایش ۱۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان
یازاکو - رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از افزایش ۱۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، عباسعلی زمانی، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان امروز با بیان اینکه در طی سه سال گذشته تعداد واحد‌های فناور نیز از ۸۰ واحد به ۱۵۸ شرکت رسیده است، اظهار داشت: میزان درآمد آنها از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۲ میلیارد تومان و تعداد شاغلان در این حوزه از ۵۹۸ نفر به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر افرایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۲۱ شرکت در دانشگاه علوم‌پایه، ۵ شرکت در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان، ۴ شرکت در پارک سلامت و ۵۳ شرکت هم در خارج از پارک و مراکز رشد مستقر هستند.

زمانی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در سه رده نوپا، نوآوری، فناور هستند که در این راستا در استان زنجان ۷۸ درصد شرکت‌ها نوپا، ۱۶ درصد نوآور و ۶ درصد فناور هستند.

وی ادامه داد: ۲۲ درصد شرکت‌ها در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، ۱۵ درصد فناوری و اطلاعات و ارتباطات، ۲۴ درصد مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، ۲۸ درصد برق الکترونیک و فوتونیک، ۶درصد فناوری‌های زیستی کشاورزی و صنایع غذایی، ۵ درصد هم سایر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان رتبه ۱۷ را در بین پارک‌های کشور به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});