• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1

طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین با چالش تخصیص اعتبار مواجه است

  • کد خبر : 157327
  • 16 مهر 1403 - 14:30
طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین با چالش تخصیص اعتبار مواجه است
یازاکو - مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: طرح ملی ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پرداخت نشدن سهم اعتبارات مصوب استانی تکمیل آن را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، منوچهر صفری روز دوشنبه افزود: در دور اول و دوم سفر دولت سیزدهم به این استان به ترتیب هشت هزار میلیارد ریال و ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در اجرای این طرح مصوب شده بود که تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه این طرح ملی است و تکمیل آن می تواند موجب توسعه ریلی کشور و این منطقه شود، اظهار داشت: هم اکنون طرح به مرحله خوبی رسیده است که تزریق اعتبارات لازم می تواند به شتاب بخشی آن کمک کند.

این مسوول ادامه داد: پیش از این یکی از مشکلات اتمام پروژه ۲ خط کردن راه آهن زنجان به قزوین به محدوده شهر تاکستان مربوط می شد که این مهم با پیگیری های ملی و استانی، حل و زیرسازی طرح در محدوده ۱۱ کیلومتری انجام شد.

وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح مهم، مقدار حمل بار از راه آهن استان حدود ۷۰ درصد رشد و زمان سیر قطارها نیز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

صفری افزود: با تحقق این طرح مهم در آینده نزدیک فاصله زنجان تا تهران ۷۰ دقیقه کاهش خواهد یافت که علاوه بر آن توسعه استان و افزایش سرمایه گذاری را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این طرح مهم در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۹۵ آغاز شد.

این مسوول یادآور شد: به دلایل مختلفی سال های زیادی از آغاز اجرای این طرح می گذشت که با پیگیری های صورت گرفته و تزریق بخشی از منابع هم اکنون به وضعیت خوبی رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});