• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 10 October - 2024
2

تولید سالانه بیش از ۶۵۰۰ تن تخم مرغ در اردبیل

  • کد خبر : 157426
  • 17 مهر 1403 - 13:15
تولید سالانه بیش از ۶۵۰۰ تن تخم مرغ در اردبیل
یازاکو - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بیش از ۶۵۰۰ تن تخم مرغ در این استان خبر داد و گفت: تخم مرغ به عنوان یک منبع غنی از پروتئین و مواد معدنی، نقش مهمی در سبد غذایی خانوارهای اردبیلی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، منصور رستم نژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های تولید تخم مرغ در کشور، سالانه بیش از ۶۵۰۰ تن از این محصول با ارزش را تولید می‌کند و تخم مرغ را یکی از کامل‌ترین مواد غذایی در دسترس دانست که نقش مهمی در حفظ سلامت بدن ایفا می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۲۱ واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت ۷۴۹۰۰۰ قطعه در استان، افزود: سرانه مصرف تخم مرغ در اردبیل نیز ۱۲/۱۴ کیلوگرم است که نشان از جایگاه ویژه این محصول در سبد غذایی مردم استان دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، با تاکید بر اهمیت روز جهانی تخم مرغ، بیان داشت: این ماده غذایی ارزشمند، منبع غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند نقش مهمی در تامین نیازهای غذایی بدن ایفا کند.

لازم به ذکر است که هر عدد تخم مرغ حاوی ۱۰/۵ درصد چربی، ۱۱ درصد مواد معدنی، ۱۲/۵ درصد پروتئین و ۱ درصد قند است و از نظر ارزش غذایی با ۱۲۰ گرم شیر یا ۵۰ گرم گوشت بدون چربی برابری می‌کند.

با توجه به اهمیت تخم مرغ در سبد غذایی خانوارها، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برنامه‌های مختلفی را برای افزایش تولید و بهبود کیفیت این محصول در دست اجرا دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});