• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
0

۲.۵ میلیون گردشگر داخلی به آذربایجان‌شرقی سفر کردند

  • کد خبر : 158776
  • 29 مهر 1403 - 13:46
۲.۵ میلیون گردشگر داخلی به آذربایجان‌شرقی سفر کردند
یازاکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی مجموع ورودی گردشگران داخلی به آذربایجان شرقی در ۶ ماهه نخست امسال را ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، احمد حمزه زاده روز یکشنبه اظهار کرد: این آمار به صورت رسمی و با اقامت در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی بومگردی ثبت و ضبط شده است که حداقل اقامت گردشگران در استان ۲ شب بود.

وی میزان افزایش اقامت در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال را هشت درصد اعلام کرد و گفت: میانگین اشغال هتل ها و اماکن اقامتی این استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۳ درصد بوده است.

وی اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ترددهای جاده ای در این استان با یازده میلیون و ۵۳۰ هزار سفر نسبت به سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

افزایش ۴۶ درصدی بازدید از موزه های استان

حمزه زاده از شکسته شدن رکورد بازدید از موزه های آذربایجان شرقی در ۶ ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و اضافه کرد: در این مدت بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر با فروش بلیت و ثبت در سامانه مربوطه از موزه های استان بازدید کردند که رکوردی جدید در این زمینه به شمار می رود.

وی میزان افزایش بازدید از موزه های آذربایجان شرقی در سالجاری نسبت به پارسال را برابر با ۴۶ درصد اعلام کرد.

حمزه زاده مجموعه تاریخی و موزه کلیسای سنت استپانوس را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در میان موزه های آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۲۰۶ هزار نفر از این مجموعه بسیار دیدنی و ثبت شده جهانی بازدید کردند.

وی موزه های آذربایجان، قاجار، مسجد کبود و موزه مشروطه را به ترتیب با ۷۵ هزار نفر، ۶۸ هزار نفر، ۵۷ هزار نفر و ۴۸ هزار نفر دارای بیشترین تعداد بازدید کننده در سال جاری اعلام کرد.

حمزه زاده با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد بازدید کننده های داخلی و خارجی از روستای تاریخی کندوان، گفت: امسال این روستای تاریخی و بی مانند در جهان که پارسال در فهرست روستاهای گردشگری جهان قرار گرفت، با ۲۵ درصد رشد ورودی گردشگر مواجه بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در سال های اخیر به یکی از پنج استان نخست ایران در جذب گردشگر تبدیل شده است، یادآور شد: امروز این استان یکی از استان ها و مناطق هدف گردشگری ایران است که باید تلاش های خود را چند برابر کنیم تا این روند با شدت بیشتری تداوم یابد.

حمزه زاده وجود تعداد چهار هزار و ۸۰۰ اثر، ابنیه و محوطه تاریخی و تمدنی آذربایجان شرقی را ظرفیتی بسیار مهم و محوری برای توسعه صنعت گردشگری این استان برشمرد و بر همکاری و تعامل دستگاه های مختلف اجرایی و رسانه های گروهی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد.

از مجموع آثار و ابنیه های تاریخی آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۲۵ مورد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});