• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
1

رئیس اتاق بازرگانی تبریز: بحران نیروی انسانی در کمین صنایع و معادن است

  • کد خبر : 158781
  • 29 مهر 1403 - 13:59
رئیس اتاق بازرگانی تبریز: بحران نیروی انسانی در کمین صنایع و معادن است
یازاکو - رئیس اتاق بازرگانی تبریز کمبود نیروی انسانی و تخصیص منابع مالی بانکی در استان را از مشکلات اقتصادی استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز امروز در دیدار هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با استاندار آذربایجان شرقی در کاخ استانداری دیدار ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به استاندار جدید بابت پذیرش این مسئولیت خطیر گفت: استان ما از لحاظ اقتصادی وابسته به بخش خصوصی است و نقش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و تولید به‌شدت پررنگ است.

ژائله با بیان اینکه تعامل بین دولت و بخش خصوصی ضروری است، مشکلات اقتصادی استان را تشریح کرد و گفت: یکی از مهمترین این مسائل امنیت سرمایه‌گذاری است. مطابق آخرین آمارها، متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی از نظر این شاخص در رتبه‌های آخر کشور قرار گرفته است و باید فکر جدی برای جذب سرمایه‌گذار و جلوگیری از فرار سرمایه انجام دهیم.

ناترازی انرژی مهمترین معظل بخش خصوصی

وی ادامه داد: ناترازی انرژی در حوزه‌های برق، آب و گاز، صنایع استان را با معضل جدی در فصول مختلف سال مواجه کرده است و باید از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر، بارورسازی ابرها و انتقال آب ارس فکری جدی جهت رفع این ناترازی‌ها انجام شود.

ژائله اضافه کرد: فشارهای مالیاتی در سال‌های رکود و سخت اقتصادی کمر بخش خصوصی را خم کرده و این رخدادها موجب تسریع فرار سرمایه از استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اتاق تبریز برنامه‌های متنوعی برای افزایش و توسعه صادرات دارد و امیدواریم استاندار و مدیران اقتصادی دولتی در سفرهای هیئت‌های تجاری و اقتصادی ما را همراهی کنند و بتوانیم با ارتباط، تعامل و ایجاد مراکز تجاری در کشورهای هدف، ظرفیت‌های صادراتی استان را گسترش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز کمبود نیروی انسانی و تخصیص منابع مالی بانکی در استان را از دیگر مشکلات اقتصادی استان دانست.

مشکلات صادرات قیر به ترکیه

مهدی امینی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز نیز گفت: در گذشته استاندار در جلسات ستاد تسهیل حضور نمی‌یافتند و خبر حضور آقای سرمست در این جلسات نوید اتفاقات خوب برای رفع مشکلات بخش خصوصی را می‌دهد.

سید احمد فتاح‌زاده، عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز از ضرورت فعال‌سازی ظرفیت‌های کریدوری استان سخن گفت و افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل و مشکلات صادرات قیر به ترکیه از مهمترین مشکلات بخش خصوصی استان است.

سید یوسف حسینی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز از نحوه برگشت ارز انتقاد کرد و گفت: جای پایانه صادراتی برای سروسامان دادن به وضعیت صادرات استان خالی است.

یونس اکبرپور پایدار، عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز با اشاره به اینکه استان در تله انرژی گرفتار شده است، گفت: زیرساخت‌های نامناسب و فرسودگی ماشین‌آلات صنعتی موجب بالا رفتن قیمت تمام شده و رقابت‌ناپذیری با رقیبان شده است و حتی استان به تدریج در حال از دست دادن ظرفیت‌های قطعه‌سازی در کشور است.

نوید امجد، عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز تنظیم‌گری موازی را از آفات حوزه اقتصاد و صنعت در کشور دانست و تاکید کرد: مدیران باید از میان کسانی انتخاب شوند که به توسعه اقتصادی اعتقاد داشته و نسبت به آن شناخت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});