• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

رشد صنعتی آذربایجان‌شرقی طی سالیان گذشته صفر بوده است/ عدم توازن در توسعه‌ی نواحی صنعتی استان

  • کد خبر : 15954
  • 02 خرداد 1400 - 12:30
رشد صنعتی آذربایجان‌شرقی طی سالیان گذشته صفر بوده است/ عدم توازن در توسعه‌ی نواحی صنعتی استان
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: در چند سال اخیر هیچ رشد صنعتی در استان اتفاق نیفتاده است و هر آنچه داریم از گذشته بوده است.

یاز اکو؛ ساناز شهابی – معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: در چند سال اخیر هیچ رشد صنعتی در استان اتفاق نیفتاده است و هر آنچه داریم از گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، سجاد مطلبی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی بیش از ۴۸ شهرک و ناحیه‌ی صنعتی وجود دارد، گفت: ما به عنوان استانی صنعتی در حوزه‌های مختلف فرش، کیف و کفش و قطعات صنعتی فعالیت داریم، همچنین دارای کارخانجات مادر از قبیل تراکتورسازی، ماشین‌سازی، ایدم و … هستیم و به عنوان قطب مهم صنعتی در کشور شناخته شده‌ایم.

مطلبی بیان کرد: دو موضوع در حوزه‌ی صنعت مطرح است؛ اولی استقرار جغرافیایی و دومی جذب سرمایه‌گذار! بیشتر واحدهای صنعتی ما یا در مرکز استان و یا غرب و جنوب غربی استان واقع هستند که این امر به دلیل آن است که سرمایه‌گذاران بومی ترجیح داده‌اند در زادگاه خود سرمایه‌گذاری کنند و همین امر بیشتر واحدهای صنعتی ما را به سمت شهرهای تبریز، شبستر، مراغه و بناب سوق داده است.

وی ادامه داد: عدم وجود زیرساخت‌های مواصلاتی در برخی از مناطق استان نیز باعث شده است تا در برخی مناطق شاهد وفور زمین صنعتی باشیم اما تمایلی به سرمایه‌گذاری در آنجا وجود نداشته باشد. برعکس در برخی نقاط به دلیل وجود راه‌های مواصلاتی، استقبال برای سرمایه گذاری زیاد است و در عمل شاهد کمبود زمین صنعتی هستیم.

مطلبی اظهار کرد: در راستای توازن توسعه باید مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته‌ی استان در نظر گرفت. این مشوق‌ها می‌تواند در رابطه با زنجیره‌ی تامین یا احداث راه‌های مواصلاتی نیز باشد. مسئولان باید زیرساخت‌های مورد نیاز هر منطقه را شناسایی و احصا کنند تا سرمایه‌گذاران برای حضور در مناطق کم برخوردار جذب شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});