به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حیدر فتحزاده صبح امروز اظهار کرد: آزادراه ارومیه-تبریز در 6 قطعه طراحی شده که یکی از قطعات مهم آن قطعه 6 است. این قطعه به طول 28 کیلومتر از تقاطع دیزلآباد شروع و به آزادراه زنجان- تبریز ختم میشود.
وی افزود: قطعه 6 آزادراه ارومیه-تبریز دارای 2 فاز بوده که فاز اول آن 75 درصد و فاز دوم حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.
فتحزاده یادآور شد: تا کنون حدود 5 همت از طرف سرمایهگذار به پروژه تزریق شده و بیش از 200 دستگاه ماشینآلات سنگین راهداری در این پروژه که عمده مسیر آن از مناطق کوهپایههای سهند و برفگیر عبور میکند، به صورت 3 شیفته فعالیت میکنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این محور یک طرح فراستانی و ملی به شمار میرود و سرمایهگذاری و مسوولیت ساخت آن به عهده یک شرکت بومی است و به صورت مشارکتی با 60 درصد سهم آورده سرمایهگذار و 40 درصد سهم آورده دولت در حال انجام است و طبق برآورد بهنگام 12 همت هزینه در برخواهد داشت.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم سهم تعهدات دولت را در قالب اوراق و مولدسازی تحقق بخشیم، افزود: این محور در 3 باند رفت و 3 باند برگشت اجرا میشود؛ در طول آزادراه 6 پل خاص و 13پل تقاطع احداث خواهد شد و اگر دولت سهم آورده خود را به موقع پرداخت کند دهه فجر آینده زیر ترافیک خواهد رفت.
فتحزاده در عین حال خاطرنشان ساخت: در سالهای اخیر تصادفات و ترافیک در اتوبان شهید کسائی تبریز مردم را خسته کرده است؛ تکمیل قطعه 6 یا همان کمربند جنوبی تبریز نه تنها این معضل را رفع بلکه ارتقاء کمی و کیفی زیرساختهای حمل و نقل را موجب خواهد شد.
این مسوول اذعان داشت: قطعه 6 آزادراه ارومیه-تبریز یکی از پروژههای شاخص در توسعه شبکه آزادراهی کشور است که با هدف ارتقاء ظرفیت حمل و نقلی و افزایش ایمنی جادهای تعریف شده و در صورت تامین اعتبار، فاز اول این پروژه به طول 16 کیلومتر سال آینده به بهره برداری میرسد و باعث کاهش بار ترافیکی و تصادفات در اتوبان شهید کسائی خواهد شد.
