• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

تکمیل مقبره الشعرا و تالار مرکزی دغدغه اصحاب فرهنگ تبریز است

  • کد خبر : 17268
  • 12 خرداد 1400 - 9:00
تکمیل مقبره الشعرا و تالار مرکزی دغدغه اصحاب فرهنگ تبریز است
یاز اکو - فرماندار تبریز گفت: تکمیل پروژه‌های در دست اجرای حوزه فرهنگ از جمله مقبره الشعرا و تالار مرکزی شهر، از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم و اصحاب فرهنگ و هنر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، “بهروز مهدوی” در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با گرامی‌داشت یاد و خاطر دکتر محمدپور مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندانی که در ایام همه‌گیری کرونا دار فانی را وداع گفتند، گفت: در شرایط کرونایی یکی از حوزه‌هایی که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و متضرر شد، حوزه فرهنگ و هنر بود که در نشستی با هنرمندان و فعالان این حوزه، دغدغه‌های به حق آنها را شنیدم.

وی تاکید کرد: توجه به مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه مشکلات معیشتی در این ایام باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نیز با اشاره به قدمت و جایگاه تاریخی و فرهنگی تبریز گفت: بهره‌مندی این شهر در حد و شأن و جایگاه تاریخی‌اش نبوده است.

سید قاسم ناظمی مطالبات شهروندان را به حق دانست و بر ظرفیت بالای کار فرهنگی تأکید کرد.

وی گفت: دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر در ایام کرونا به ویژه مشکلات معیشتی آنها، در اولویت توجه بوده و اقداماتی نیز در این خصوص انجام داده‌ایم و با لطف خدا اقدامات جدیدی نیز صورت خواهد گرفت.

فرماندار تبریز امروز به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از پروژه‌های فرهنگی و هنری در حال اجرای شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

طرح احداث پروژه تالار شهر که پروژه‌ای ملی می باشد در سال ١٣٨٧ آغاز شده است و در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ٢٠٠ مترمربع با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع احداث می شود .

این پروژه در سه طبقه در سه تالار مجزا و متصل شامل تالار موسیقی با ٩٠٠ نفر ظرفیت، تالار نمایش با ٧٠٠ نفر ظرفیت و ساختمان اداری در شهرک باغمیشه جنب لاله پارک تبریز احداث می‌شود و هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه باز آفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا تبریز از سال ۱۳۸۳ شروع شده است و قرار بود همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی افتتاح شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});