• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

  • کد خبر : 17372
  • 13 خرداد 1400 - 8:09
برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد در آذربایجان‌شرقی اعلام شد
یاز اکو - سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ویژه برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در این استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام میکائیل اسکندری اعلام کرد: تعداد ۲۶ برنامه محوری و اصلی اعم از مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد به صورت جداگانه در قالب نمایشگاه عکس و کتاب، مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، مسابقات کتابخوانی از وصیت نامه حضرت امام(ره)، نشست های تخصصی بانوان و جوانان، میزگردهای تخصصی و ده ها برنامه دیگر در مرکز و شهرستان های آذربایجان شرقی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: مراسم ویژه بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شهر تبریز با عنوان “گردهمایی عاشقان حضرت روح الله” روز پنج شنبه برابر با ۱۳ خرداد ماه در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

اسکندری سخنران این مراسم را حجت الاسلام  دکتر رفیعی اعلام و اضافه کرد: این مراسم از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه با حضور آحاد مختلف مردم قدرشناس و ولایتمدار تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم دیگری نیز برای بزرگداشت قیام خونین ۱۵خرداد در شهر تبریز برگزار خواهد شد که این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشای روز پنج شنبه ۱۳ خرداد در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک باغمیشه تبریز با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین فقیه رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.

رحلت امام ضایعه ای جبران ناپذیر برای تمام مسلمانان جهان بود

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن سی و دومین سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: رحلت امام ضایعه ای جبران ناپذیر برای تمام مسلمانان و آزادگان جهان بود.

اسکندری ادامه داد: این حادثه تاریخی تاثیر بسیار زیادی بر معادلات جهانی گذاشت به طوریکه دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی خیال می کردند با فقدان امام پایه های انقلاب اسلامی سست و متزلزل خواهد شد، ولی به فضل پروردگار و عنایات حضرت ولیعصر(عج)، خلف صالح ایشان با درایت مجلس خبرگان به رهبری این نظام مقدس انتخاب شدند و ایشان نیز تأکید کردند که: راه ما همان راه امام خمینی است.

وی قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ را مبدأ نهضت اسلامی عنوان کرد که به فرموده امام راحل، نقطه عطفی در تاریخ بود.

اسکندری افزود: بزرگداشت و تکریم شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد، مصداق بارز آیه شریفه ” وذکّرهم بایّام الله” بوده و در همین راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تشکیل جلسات مختلف و هم اندیشی با صاحب نظران و دستگاههای اجرایی نسبت به برنامه ریزی جهت بزرگداشت این دو مناسبت مهم و تاریخی اقدام نموده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});