به گزارش یازاکو، فرهاد فرهودی روز سه شنبه در جلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی شهرستان مراغه، اظهار کرد: اصلی ترین سیاست دولت چهاردهم، توجه به بحث آموزش و پروش و حل نظام مسائل وزارتخانه آموزش و پرورش است زیرا دکتر پزشکیان معتقد است که دستیابی به بالندگیهای واقعی در صورت حل مشکلات این حوزه رقم میخورد و به طور قطع کشور در درازمدت از بسیاری از مشکلات مصون میماند.
وی با بیان اینکه ایران قوی با آموزش و پرورش قوی و مستقل شکل میگیرد، افزود: نهضت توسعه عدالت آموزشی با دستور رئیس جمهور از شهریور سال گذشته در وزارت خانه بررسی و موارد تبیینی و راهبردهای آن با حضور شخص رئیس جمهور تعیین شد.
فرهودی با تاکید بر اینکه مهمترین پارامتر این نهضت، مردمی سازی است، گفت: بر اساس الگوی طراحی شده باید برای طرح های دولتی و خصوصی در حوزه آموزش و پرورش، تیم مردمی با مسئول مردمی تشکیل شده و وظیفه راهبری طرح به آن سپرده شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با تشکیل ۹۶ درصدی تیمهای مردمی در این طرح ها، رتبه هفتم را دارد، گفت: در روزهای آتی این عدد را به ۱۰۰ درصد میرسانیم.
وی با اشاره به تفاوت خیرین با مسئول مردمی، اظهار کرد: تامین منابع مالی طرح ها برعهده خیرین است و حیطه مسئولیت تیمها و مسئول مردمی در بحث اجرای طرحها است.
مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردمی سازی در این حوزه پیچیده و سخت اما شدنی است و الگوی عملی آن نیز ساخت خانههای بهداشت توسط دکتر پزشکیان است، اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال وارد فازهای اجرایی این نهضت خواهیم شد و اطلاعات هر طرح با تصاویر مربوطه در سامانه بارگزاری شده و وزارتخانه روزانه آنها را کنترل و نظارت میکند.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد الگوی عملی اجرای این نهضت را دکتر پزشکیان نوشته است، اظهار کرد: مزیت مهمی برای خیرین مدرسه ساز درنظر گرفته شده تا تمامی هزینههای مربوطه به عنوان مالیات خالص آنها حساب شود.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۲۱ طرح نیمه تمام در استان داشتیم که تا امروز ۳۵۰ طرح تمام شده است.
فرهودی گفت: خیرین در ۱۴۰ طرح باقیمانده سهم خود را پرداخت کردهاند اما دولت سهم خود را محقق نکرده است که برنامه داریم در قالب نهضت توسعه عدالت، عمده طرح ها را تمام کنیم.
توجه به بخش آموزش و پرورش، سرمایهگذاری است
معاون استاندار آذربایجانشرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین با بیان اینکه جنوب استان ظرفیتهای مشترک در حوزههای مختلف دارد، ابراز امیدواری کرد که جلسات مربوط نهضت توسعه عدالت آموزشی در آینده نیز به صورت تجمیعی در شهرستانهای مختلف منطقه برگزار شود.
امین امینیان افزود: جدا از باورهای دینی و اعتقادی در خصوص تعلیم و تربیت، امروزه آموزش و پرورش را در سطح جهانی زیربنای توسعه هر منطقه به شمار میآورند و توجه به این بخش در حقیقت سرمایهگذاری است.
وی به اهمیت توسعه عدالت آموزشی در دولت چهاردهم اشاره و بیان کرد: با توجه به تاکیدی که رئیسجمهور دولت وفاق ملی نسبت به این بخش دارد، افق روشنی پیشروی آموزش و پرورش قرار میگیرد.