• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

انتقاد امام جمعه ورزقان از روند پیشرفت پروژه مجتمع مس‌ سونگون

  • کد خبر : 18452
  • 23 خرداد 1400 - 11:30
انتقاد امام جمعه ورزقان از روند پیشرفت پروژه مجتمع مس‌ سونگون
یاز اکو - امام جمعه ورزقان از روند پیشرفت پروژه هیپ لیچینگ مجتمع مس‌سونگون این شهرستان انتقاد کرد و از مسئولان مربوطه خواست تا در این زمینه جدی باشند تا این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمد، گفت: در شهریور ماه سال ۹۷ پروژه هیپ لیچینگ کلنگ ‌زنی شده و در آن زمان مسئول مربوطه زمان بهره‌ برداری از این پروژه را یک سال اعلام کرده بود که متاسفانه نزدیک به سه سال است پیشرفت چندانی نکرده است.

وی یکی از دلایل کندی پروژه هیپ لیچینگ مجتمع مس‌سونگون را اشتباه مطالعات در این طرح دانست و تصریح کرد: بعد از کلنگ زنی، جای کارخانه را عوض کردند و به همین دلیل عملا این پروژه با یکسال تاخیر، از سال ۹۸ شروع به کار کرد.

وی، ضمن ابراز گلایه مجدد از بی‌برنامگی در آغاز این طرح به پیگیری‌های انجام گرفته در این زمینه اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۹ در یکی از برنامه‌های تودیع و معارفه، مدیران این پروژه اعلام کردند که این طرح ۲۵ درصد پیشرفت داشته است؛ در همان جلسه گلایه خود را به مسئولان مربوطه اعلام کردیم که قرار بود این طرح یکسال به بهره برداری برسد، اما متاسفانه بعد از دو سال، تنها ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

حجت الاسلام پورمحمد با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته دفتر امام جمعه با مدیرعامل مس ایران، یادآور شد: آقای سعید محمدی مدیرعامل مس ایران در پاسخ پیگیری‌های انجام گرفته اعلام کرد که مطالعات ناقص بود و به این خاطر جای کارخانه جابه‌جا شده است، از این رو ساخت این کارخانه به تاخیر افتاده است. از او درخواست کردیم که حتما این پروژه در سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند از عوائد آن استفاده کنند.

پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه مجتمع مس‌ سونگون

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه پیگیری‌های انجام گرفته، مسئولان مربوط هنوز قول مساعد در خصوص تکمیل این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ را نداده‌اند و اعلام کرده‌اند که تنها ۴۸ درصد پیشرفت داشته است، در حالی که این سخنان با طرح مطالعاتی آن متفاوت است و قرار بود یک ساله به پایان برسد.

وی اظهار کرد: طبق وعده داده شده، این پروژه در سال ۱۴۰۱ به بهره ‌برداری می‌رسد. در صورت راه‌اندازی این طرح، ۳۰۰۰ تن به تولید مس ایران در سال اضافه خواهد شد؛ این مقدار بسیار زیاد است و می‌تواند منابع زیادی برای ایران به ارمغان بیاورد.

امام جمعه ورزقان با اشاره به پیگیری‌های استاندار آذربایجان شرقی از مدیرعامل مس ایران، تصریح کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات و مطالبات مردم از وظایف امام جمعه است و ما در این راه بسیار ثابت قدم هستیم و به مسئولان اعلام می‌کنیم که نباید مردم را سرگردان بگذارید، پاسخگویی به مطالبات مردم از وظایف اصلی شما است.

وی با اشاره به اجرای مناقصه پروژه ذوب مس و برنده شدن آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا، یادآور شد: با وجود این‌که قرارگاه خاتم الانبیا برنده این مناقصه شده است، اما نتیجه این مناقصه برای اجرا همچنان در سکوت باقی مانده است و اکنون ۱۰ روز از این زمان طی شده که امیدواریم مسئولان به وعده خود عمل کنند و نگذارند مردم همچنان سرگردان باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});