• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد؛

وجود ۱۲۰۰ واحد خانه تاریخی در تبریز

  • کد خبر : 18637
  • 24 خرداد 1400 - 13:15
وجود ۱۲۰۰ واحد خانه تاریخی در تبریز
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از وجود بیش از ۱۲۰۰ واحد خانه تاریخی و باستانی در تبریز خبر داد و گفت: کاندیداهای شورای شهر به هویت تاریخی و فرهنگی تبریز بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داوود بهبودی در حاشیه بازدید از چند پروژه مهم میراث فرهنگی شهر تبریز، اظهار کرد: انتظار می‌رود شهرداری کلانشهر تبریز حضور پررنگ و موثرتری در تملک، احیا، مرمت و نگهداری پروژه‌های تاریخی و فرهنگی شهر که نماد هویت تبریز هستند، داشته باشد.

وی افزود: حال که در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر هستیم، لازم است تا کاندیداها در برنامه‌های خود به آثار تاریخی و فرهنگی شهر بپردازند و هم شهروندان در ملاک‌های انتخاباتی خود، این عامل بسیار مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: مثلا بازار تاریخی تبریز علاوه بر نقشی که در زندگی اقتصادی مردم دارد، یادآور گذشته اقتصادی و اجتماعی مردم این دیار و در واقع شناسنامه کهن‌شهر تبریز است.

بهبودی افزود: این بازار تاریخی که به ثبت جهانی رسیده است، جایگاه ارزشمندی در هویت تبریز و جلب گردشگران داخلی و خارجی دارد، بنابراین عملیات مرمت و احیای آن باید با دقت و ظرافت خاص به طور مستمر انجام شود.

بروز آتش ‌سوزی در بازار تبریز فاجعه ‌بار است

وی خاطرنشان کرد: بروز هرگونه حادثه ناخواسته از قبیل آتش ‌سوزی در این بازار فاجعه ‌بار است و دستگاه‌های مسوول و خدمات رسان همانند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری تبریز و … باید با برنامه عملیاتی دقیق و جامع مشارکت بازاریان و کسبه محترم را جلب کرده و در جهت ساماندهی، مناسب سازی و اقدامات پیشگیرانه اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از خانه‌های تاریخی تبریز احیا و مرمت شده است. احیای مجموعه‌هایی مثل خانه حریری و حسن پادشاه نیز بسیار مهم است و در آینده فرهنگی شهر تبریز می‌تواند اثرگذار باشد.

کاندیداهای شورای شهر به هویت تاریخی و فرهنگی تبریز بپردازند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‎ شرقی، گفت: انتظار می‌رود شهرداری تبریز و سایر دستگاه‌های مسئول با مشارکت و همراهی بیشتر در تملک، احیا و بهره‌برداری از این مجموعه‌ها تمام توان خود را بکار گیرند؛ هم‌چنین ضوابط دقیق و سخت ‌گیرانه‌تگ تری در ساخت و سازهای بافت تاریخی و فرهنگی اعمال کنند.

بهبودی به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی از مجموعه‌های خانه حریری، حسن پادشاه، مسجد چهارمنار و بازار تاریخی تبریز بازدید کرده و در جریان مراحل احیای این پروژه‌ها و مسائل پیش رو قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});