• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار شد؛

ضرورت ایجاد هتل برای جذب گردشگر در اهر

  • کد خبر : 18703
  • 25 خرداد 1400 - 9:10
ضرورت ایجاد هتل برای جذب گردشگر در اهر
یاز اکو - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد هتل برای اقامت گردشگران و جذب آن‌ها در شهرستان اهر شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، احمد محرم زاده در افتتاح فاز اول مجتمع آب درمانی یئل سویی اهر، منطقه ارسباران را مهد تمدن علمی، فرهنگی و ادبی ایران برشمرد و افزود: این منطقه فیلسوفان، عالمان، دانشمندان زیادی را در دامن خود پرورش داده است و در تمام صحنه های انقلاب همیشه حاضر بوده و سرداران بزرگی را در دفاع از انقلاب و اسلام داده است.

وی افزود: اهر دارای آثار ارزشمند تاریخی زیادی است که به آن‌ها زیاد رسیدگی نشده، به ویژه بقعه شیخ شهاب الدین اهری عارف قرن هفتم هجری که متاسفانه با بی مهری‌هایی روبرو شده است، تقاضا داریم نسبت به بازسازی و ثبت جهانی این بقعه به طور جد رسیدگی شود.

وی با اشاره به این‌که شهرستان اهر در منطقه گردشگری و به عنوان دروازه بهشت ارسباران معروف است، گفت: متاسفانه این شهرستان از نبود هتل رنج می برود و به یکی از دغدغه‌های مهم این شهرستان تبدیل شده و باید در این خصوص فکر اساسی شود.

محرم زاده افزود: هر سرمایه گذاری که بخواهد در ایجاد هتل و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان اقدام کند، حمایت خواهیم کرد.

رسیدگی به مشکلات صنایع دستی اهر

وی خواستار رسیدگی به مشکلات صنایع دستی و گردشگری شهرستان هریس نیز شد و خواستار برند سازی فرش هریس، ادامه حفاری علمی و باستانشناسی زرنق هریس، ایجاد مجتمع های بین راهی در جاده هریس و همچنین ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین، ثبت ملی خانه های قدیمی اهر، سبک سازی پشت بام های بازار سرپوشیده اهر، ثبت ملی ورنی اهر، مرمت و بازسازی کاروانسرای گوئجه بئل، ایجاد بازارچه صنایع دستی و گردشگری و غیره در اهر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});