به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر وزیر گردشگری ترکیه با اعلام این خبر گفت: در نه ماه اول سال، ۵۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری ایجاد شده است و ترکیه با این درآمد در سه ماهه سوم به بالاترین سطح در تاریخ خود رسیده است.
ارسوی ارزیابی کرد که داشتن پتانسیل قوی با تاریخ، فرهنگ، دریا و خورشید برای موفقیت در گردشگری کافی نیست و گفت: «اگر به درستی برنامهریزی نشود، به طور مؤثر مدیریت نشود و یک استراتژی تبلیغاتی منطقی تدوین نشود، این پتانسیل هیچ معنایی نخواهد داشت.»
ارسوی خاطرنشان کرد که وقتی یک استراتژی هوشمند، برنامهریزی مناسب، تبلیغات مناسب و مدیریت صحیح برای دستیابی به موفقیت در گردشگری ترکیب شوند، پتانسیل میتواند به موفقیت تبدیل شود.
وی ادامه داد:«ما باور داشتیم که توانایی دست یابی به یک مدل گردشگری پایدار متناسب با کشورمان و منحصر به فرد برای خودمان را داریم. و براین اساس گردشگری را به عنوان یک بخش استراتژیک اعلام کردیم و با گامهای انقلابی که برای ایجاد یک الگوی جدید گردشگری برداشتیم، به این هدف دست یافتیم. ما گامهایی را برای گسترش گردشگری به هر چهار فصل و هر ۸۱ استان برداشتهایم و همچنان برمیداریم. ما به یکی از کشورهای پیشرو در گردشگری و اقامت پایدار در جهان تبدیل شدهایم. در واقع، اگر گواهینامه را در نظر بگیریم، ما یک کشور پیشرو در جهان هستیم. امروز، ما با بیش از ۶۰ محصول، از گردشگری ساحلی و گردشگری مذهبی گرفته تا آشپزی و مسیرهای پیادهروی و کوهپیمایی، جایگاه خود را در گردشگری جهانی تثبیت میکنیم.
ما ترکیه را برای همیشه در بین پنج کشور برتر بازار گردشگری جهان قرار دادهایم
وزیر ارسوی تأکید کرد که آنها با آژانس توسعه و ترویج گردشگری ترکیه گامهایی برداشتهاند که به عنوان نمونهای برای جهان خواهد بود و گفت: «اگرچه ما در زمینه ترویج گردشگری در جهان پیشرو هستیم، اما همچنان به دنبال پاسخ این سؤال هستیم که «چگونه میتوانیم خود را بهبود بخشیم؟» امروزه سریالهای تلویزیونی ترکیه به بیش از ۱۷۰ کشور در سراسر جهان صادر میشوند و مستقیماً به ۱ میلیارد نفر میرسند. ما این موفقیت را به عنوان فرمولی پیادهسازی کردیم که به ما امکان میدهد از آن برای تبلیغ کشورمان استفاده کنیم. تابستان گذشته،آنتالیاواستانبول ما با دو مینی سریال با موضوع خاص، نفسی تازه به استراتژی تبلیغاتی خود بخشیدهایم.آمار مخاطبین شبکههای اجتماعی رسانه که این دو مینی سریال را در پلتفرمهای مختلف تماشا شدهاند، تاکنون به ۲.۴ میلیارد بازدید رسیدهاست.
ارسوی، که اظهار داشت هر سال از ارقام سال قبل فراتر رفته، رکوردها را شکسته و هم تعداد بازدیدکنندگان و هم درآمد گردشگری را افزایش دادهاند، گفت: «ما ترکیه را برای همیشه در بین پنج کشور برتر بازار گردشگری جهان قرار دادهایم.
