• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

افتتاح نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 19223
  • 28 خرداد 1400 - 14:00
افتتاح نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از افتتاح نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی غیر اقامتی استان با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های مرتبط با زنان آسیب دیده اجتماعی در شهر تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از  روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف در آیین افتتاح این مرکز که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور انجام شد، بازپروری زنان آسیب دیده  به منظور اصلاح، بازتوانی و بازگشت آنان به زندگی سالم اجتماعی را از مسئولیت‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای  سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه توسعه در حوزه اجتماعی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن، سازمان بهزیستی اقدام به راه اندازی این مراکز کرده که آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

وی زنان آسیب دیده‌ی  اجتماعی با حداقل سن ۱۳ سال و حداکثر سن ۶۰ سال را گروه هدف این مراکز عنوان کرد و افزود: حمایت، بازپروری و توانمند سازی گروه هدف،  ایجاد زمینه بازپیونداجتماعی برای آنان، ارائه خدمات خانواده محور به زنان آسیب دیدی اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی اجتماع محور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد امکان دسترسی آسان به خدمات حمایتی و تخصصی برای زنان آسیب دیده اجتماعی، ارائه آموزش‌های تخصصی لازم به زنان مذکور و استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی به منظور هم افزایی را از اهداف اختصاصی این مراکز است.

هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی برای راه اندازی و تجهیز مرکز راه نوین

صحاف خود معرفی، معرفی از طریق دستگاه قضایی، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی را از روش‌های پذیرش زنان آسیب دیده‌ی اجتماعی در این مراکز عنوان کرد و افزود: فرد آسیب دیده اجتماعی که در مرکز پذیرش می‌شود،  ابتدا توسط مددکار اجتماعی مورد ارزیابی فردی و خانوادگی و اجتماعی قرار گرفته و سپس بازدید از منزل انجام می‌شود و متعاقبا روانشناس، پیشینه مشکل را ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: پس از معاینه وضعیت روانی و انجام تست روانشناسی، طرح درمان صورت گرفته و صورت جلسه تیم تخصصی تشکیل و متناسب با نوع مشکل، مداخلات تخصصی صورت می‌گیرد.

مرکز ” راه نوین” با فضای ۱۳۰ مترمربع توسط “مجتمع زندگی نو” راه اندازی و برای هزینه های اولیه ( راه اندازی و تجهیز ) بالغ بر صد میلیون تومان هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});