• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

مذاکره در خصوص اعتباری که آذربایجان به ما خواهد داد در حال انجام است

  • کد خبر : 19806
  • 02 تیر 1400 - 9:30
مذاکره در خصوص اعتباری که آذربایجان به ما خواهد داد در حال انجام است
یاز اکو- در حال حاضر خط راه آهن رشت به آستارا در شرف تکمیل است. در این نقطه خطوط راه آهن دو کشور آذربایجان و ایران به هم متصل خواهند شد. پس از اتمام این پروژه، آذربایجان و ایران از مهمترین کشورهای ترانزیتی در کریدور حمل و نقل شمال و جنوب خواهند بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال ریپورت این مطلب را سیدعباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

وی افزود: از خلیج فارس به آستارا خط ریلی وجود ندارد اما ما قصد داریم به آنجا هم برسیم. در نتیجه محموله های خلیج فارس از طریق ایران و آذربایجان با قطار به روسیه و سایر کشورها منتقل خواهد شد. به همین خاطر ما هدف گذاری کرده ایم که حجم تبادل بار سالانه حمل و نقل ریلی بین آذربایجان و ایران را به ۲ میلیون تن برسانیم.

سفیر ایران همچنین در مورد تصمیم برای تخصیص وام ۵۰۰ میلیون دلاری به آذربایجان برای ساخت راه آهن رشت – آستارا صحبت کرد و گفت که بحث و گفتگو در مورد این موضوع در حال انجام است.

وی افزود: مسئله پرداخت اعتبار در آخرین جلسه ما با رئیس جمهور الهام علی اف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حال حاضر تعدادی از مشکلات فنی در این مسیر وجود دارد و ما در تلاش هستیم تا آنها را برطرف کنیم.

لازم به ذکر است که آذربایجان و ایران همچنین قصد دارند پلی جدید بر روی رودخانه آستاراچای در مرز بین دو کشور ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آذربایجان می تواند به جای پرداخت پول مستقیما به ایران !!! از گزینه ارائه خدمات پیمانکاری یا پرداخت هزینه یک پیمانکار خارجی برای ساخت این مسیر استفاده کند !!!! چون هدف اصلی ساخت این مسیر ریلی است !!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});