• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد

دستگیری ۴۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر در آذربایجان شرقی طی سال جاری

  • کد خبر : 20015
  • 04 تیر 1400 - 9:00
دستگیری ۴۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر در آذربایجان شرقی طی سال جاری
یاز اکو - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به شناسایی و انهدام پنج باند منطقه‌ای مواد مخدر در استان طی سال جاری، گفت:۴۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سرهنگ جعفر اقربائی فام روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علمدار و پرچمدار بی امان مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: ایران در همسایگی شرقی خود، بزرگترین تولید کننده‌ی مواد مخدر را دارد که به دلیل این مرز مشترک با کشورهای افغانستان و  پاکستان، شاهد رشد مواد مخدر از سال ۲۰۰۱ شدیم.

وی ادامه داد: با همکاری پلیس استان‌های شرق و جنوب شرق کشور، کشفیات مواد مخدر ۱۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی، به کشف بیش از ۵ تُن انواع مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: میزان کشفیات در سال ۹۸ بیش از ۲ تُن بود که افزایش ۱۱۰ درصدی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال ۹۹، ۲۳ باند منطقه ای و بین المللی و ۱۷۹ نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند، گفت: این افراد پس از انجام اقدامات قانونی لازم، تحویل مراجع قضایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد کشفیات مواد مخدر توسط نیروهای پلیس مواد مخدر استان کشف شده است و از ابتدای سال جاری نیز تمامی تلاش‌ها با انجام عملیات‌های داخل و خارج استانی و با تبادل اطلاعاتی با پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر سایر استان‌ها انجام شد که براساس آن شاهد افزایش ۱۲۳ درصدی کشفیات بوده‌ایم.

وی یادآور شد: در سه ماه نخست سال جاری ۱۸۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این میزان نسبت به مدت زمان سال گذشته، افزایش ۱۲۳ درصدی داشته است.

سرهنگ اقربائی اولین وظیفه‌ی پلیس مواد مخدر استان را برخورد و کنترل محورهای مواصلاتی جهت جلوگیری از ورود و خروج مواد مخدر به استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همواره بر این باور است، مواد مخدر ریشه‌ی جرایم حوزه‌های مختلف  است و اگر بتوانیم مواد مخدر را در جامعه کنترل کنیم، از مشکلات زیادی جلوگیری خواهد شد.

 وی اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات اجتماعی و بهداشتی و تهدیدی جدی برای جامعه‌ی بشری بوده بطوریکه مواد مخدر، جنگ خاموش و تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان جهت بروز خسارت به اقتصاد کشور و انحطاط نسل جوان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند با تعلیم صحیح فرزندان خود در زمینه های مختلف، خطرات و پیامدهای ناشی از اعتیاد را با کسب اطلاعات به فرزندان خود گوشزد کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});