• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

ایروان هم به جمع مقاصد بین‌‍المللی فرودگاه تبریز اضافه شد

  • کد خبر : 20615
  • 08 تیر 1400 - 15:00
ایروان هم به جمع مقاصد بین‌‍المللی فرودگاه تبریز اضافه شد
یاز اکو - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی، گفت: تیکاف پروازهای تبریز- ایروان از این هفته از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، رامین‌آذری امروز اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۴ پرواز هفتگی بین این دو شهر انجام می‌شود به‌طوریکه هر هفته روزهای دوشنبه و پنجشنبه پرواز راس ساعت ۱۰:۲۰ً از ایروان به سمت تبریز و در ساعت ۱۳:۳۰ً تبریز را به سمت ایروان ترک خواهد کرد.

وی، زمان آغاز این پروازها را ۱۰ تیر اعلام و گفت: مسافران این مسیر با هواپیمایی BAE146-300 که ظرفیت ۱۱۰ نفری دارند جابه‌جا خواهند شد.

آذری در پاسخ به حجم مسافر جابه‌جا شده در این مسیر با توجه به شرایط کرونایی، تصریح کرد: با توجه به اجباری بودن ارائه آزمایش عدم ابتلا به بیماری برای متقاضیان مسافرت هوایی بین‌المللی، این پرواز نیز به تبع پیروی از این مورد با تمام ظرفیت اقدام به جابه‌جایی مسافر خواهد کرد.

این مقام ارشد استانی در حوزه حمل و نقل هوایی با اشاره به اینکه پرواز تبریز- ایروان به وسیله شرکت Armenia Airways انجام می‌شود، یادآور شد: این شرکت به عنوان شرکت مادر فرودگاه‌های ارمنستان در بحث حمل و نقل هوایی محسوب می‌شود.

تبریز دومین فرودگاه کشور برای جابه‌جایی مسافران هوایی به ایروان شد

وی بیان درشت: انجام پرواز بین تبریز و ایروان اولین بار است که صورت می‌گیرد و در کل کشور نیز صرفاً از فرودگاه بین‌المللی امام تیکاف به مقصد ایروان انجام می‌شود و به عبارتی تبریز دومین فرودگاه در سطح کشور می‌باشد که اقدام به جابه‌جایی مسافران هوایی به ایروان کرده است.

آذری با یادآوری اینکه برقراری پروازهای بین‌المللی بین شهرها و کشورهای همسایه امسال جزو برنامه‌های اصلی اداره‌کل فرودگاه‌های استان م‌ باشد، اضافه کرد: براساس آمار و ارقام، طی دو ماهه نخست امسال مسیر تبریز- استانبول و بالعکس، پرترددترین مسیر پروازهای بین‌المللی شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران ثبت شده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در فروردین ماه امسال در مسیر تبریز- استانبول ۹۶ تیکاف هواپیمایی در فرودگاه‌های این دو شهر انجام شده که طی این پروازها ۱۲ هزار و ۶۵۶ نفر مسافر بین دو شهر جابه‌جا شده‌اند و رقم مربوط به اردیبهشت را نیز ۶۹ پرواز با تعداد ۷ هزار و ۵۷۳ مسافر است که در این مسیر بین‌المللی بین دو کشور ایران و ترکیه جابه‌جا شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});