• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

کسب و کارهای خرد که به شدت زمین خوردند باید رونق پیدا کنند

  • کد خبر : 21390
  • 15 تیر 1400 - 13:46
کسب و کارهای خرد که به شدت زمین خوردند باید رونق پیدا کنند
یاز اکو - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: غالب کمک هایی هم که شده از طرف سازمان هایی که مستقل از دولت هستند صورت گرفته مثل بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان و قرارگاه های جهادی و اینها به اشتغال مردم رسیدند در صورتیکه باید مردم را توانمند کنیم تا کارهای خود را راه بیاندازند و شغل ایجاد کنند و درآمدی کسب کنند چه به صورت محلی و چه به صورت منطقه‌ای.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از برنا، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اقتصاد خانواده که همان معیشت مردم است اولویت اول است. با شرایطی که فعلا حاکم است توقع می رود اقدامی اساسی انجام شود و یک تحول و تغییر در سفره و معیشت مردم ایجاد شود. همچنین کسب و کارهای خرد که به شدت زمین خوردند رونق پیدا کنند.

توزیع بسته‌های معیشتی جوابگو نیست

او ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم دارند و حداقل قشر عظیم جامعه، معیشت است؛ درست است که توزیع بسته های معیشتی می تواند خیلی از خانواده ها را چند روز اغنا کند اما جوابگو نیست. شرایط اقتصادی مردم بقدری سخت شده که با این وضعیت جوابگو نیست؛ اقتصاد خانواده و مشاغل خرد یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

مردم را برای ایجاد شغل توانمند کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در چند سال اخیر به صورت خُرد از اقتصاد خانواده ها حمایت کمتری شده است. غالب کمک هایی هم که شده از طرف سازمان هایی که مستقل از دولت هستند صورت گرفته مثل بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان و قرارگاه های جهادی و اینها به اشتغال مردم رسیدند در صورتیکه باید مردم را توانمند کنیم تا کارهای خود را راه بیاندازند و شغل ایجاد کنند و درآمدی کسب کنند چه به صورت محلی و چه به صورت منطقه‌ای.

نماینده مردم سروستان در مجلس گفت: غالب حمایت ها از قشرهایی انجام می شود که دیدگاه هایشان به صورت کلان اقشار ضعیف جامعه را اصلا نمی‌بیند، مردم بعضی موقع ها با ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون می توانند برای خودشان شغل ایجاد کنند اما این اعداد بعضا برای ایجاد یک اشتغال در یک سیستم دولتی یا یک کارخانه بزرگ که الان غالب به آن سمت حرکت کرده است، ممکن است به ۵۰۰ میلیون و بعضا یک میلیارد هم برسد که این رویه باید اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});