• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

مرگ و میر گسترده جوجه فلامینگو ها در دریاچه توز ترکیه

  • کد خبر : 22640
  • 26 تیر 1400 - 9:30
مرگ و میر گسترده جوجه فلامینگو ها در دریاچه توز ترکیه
یاز اکو - مقامات ترکیه پس از یافتن لاشه هزاران جوجه فلامینگو در قسمت خشک شده دریاچه توز (دریاچه نمک) در استان قونیه در آناتولی مرکزی، تحقیقات خود را در خصوص چرایی این رویداد آغاز کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روزنامه حریت دریاچه توز، دومین دریاچه بزرگ ترکیه و یکی از بزرگترین دریاچه های هایپرسالین در جهان ، در میان زیستگاه مورد علاقه پرندگان مهاجر است و مدتهاست که محل تخم ریزی برای فلامینگوها بوده است.

خشکسالی ناشی از کمبود بارندگی و بهره برداری بیش از حد از آب های زیرزمینی منجر به شیره شدن آب های دریاچه شده و یافتن غذا را برای فلامینگو ها به چالش جدی تبدیل کرده است.

یک فعال محیط زیست درراین باره گفت :مردم محلی موانعی را در کانال های آبی که دریاچه را تغذیه می کنند ایجاد کرده اند و بچه فلامینگو در اثرکاهش آب و مواد غذایی جان خود را از دست دادند وی این رویداد تلخ را  این یک قتل عام دانست.

کشاورزان این منطقه با ایجاد موانع آب را به مزارع خود هدایت می کنند و از ورود اب به دریاچه جلوگیری کنند.

دیکل کیلیچ ، رئیس انجمن طبیعت ترکیه با اشاره به اینکه این مرگ و میر ناشی از آبیاری بیش از حد بوده است  گفت: بزرگترین کلنی بچه فلامینگو در سال جاری درگذشت.

وی تاکید کرد:این مرگ و میرها نباید به گردن بحران آب و هوا یا کشاورز باشد. اشتباه در سیاست های کشاورزی و آبیاری دلیل اصلی این مرگ و میر است.

وزیر کشاورزی و جنگلداری ، بکر پاکدمیرلی در سخنانی در مراسمی که در استانبول برگزار شد ، گفت که تحقیقات لازم در مورد مرگ جمعی از فلامینگو انجام شده است.

دریاچه توز سالانه بیش از ۲۰ هزار فلامینگو را در خود جای می دهد و مردم محلی آن را “بهشت فلامینگو” می نامند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});