• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
8

شهرداری به قلک شهر تبدیل شده است

  • کد خبر : 23789
  • 03 مرداد 1400 - 14:00
شهرداری به قلک شهر تبدیل شده است
یاز اکو - عضو شورای شهر تبریز گفت: به لحاظ نیروی انسانی شهرداری به قلک شهر تبدیل شده و هرکس هم که توان دارد افراد خودش را وارد بدنه می‌کند.

به گزار پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، “فرج محمد قلی‌زاده” در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر در سخنان میان دستور گفت: تعجب می‌کنم که چرا حاکمیت مدیریت شهرداری در کشور را اینگونه رها کرده است.

وی در این رابطه ادامه داد: دلیل اینکه می‌گوییم حاکمیت شهرداری‌ها را رها کرده این است که آخرین قانون جامع شهرداری‌ها مربوط به ۶۶ سال قبل است.

عضو حقوق دان شورای پنجم تبریز گفت: شورای شهر هم عملا ساختار ندارد و یک نمونه هم این است که تمام اعضای کمیسیون‌ها هرچه تجربه داشته‌اند با خود می‌برند.

وی با انتقاد از ساختار شهرداری گفت: ساختار شهرداری در این چهل سال فقط افزایش یافته و هیچ پیشرفتی نداشته و خروجی نارضایتی مردم است.

قلی‌زاده گفت: نظارت بر مدیریت شهرداری معنی ندارد و اینکه وقتی شور تخلفات درآمد رسیدگی کنیم معنی ندارد.

وی اضافه کرد: دلیل آخری که دولت شهرداری‌ها را رها کرده است تامین بودجه است.

عضو شورا گفت: در تمام دنیا بودجه شهرداری با مالیات تامین می‌شود اما شهرداری‌های ما با تغییر کاربری و تراکم فروشی اداره می‌شود.

وی افزود: متاسفانه مردم و نخبگان هم شهرداری‌ها را رها کرده‌اند.

وی تصریح کرد: انتخابات شوراها هم دارای اشکال است زیرا هیچ ساختاری پشت این انتخابات نیست، اگر اتفاق خوبی هم در شورا و شهرداری می‌دهد توان شخصی افراد است و کسی از کارهای درست حمایت نمی‌کند.

برای هر پست اداری شهرداری به پنج نفر حقوق داده می‌شود

وی ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی شهرداری به قلک شهر تبدیل شده و هرکس هم که توان دارد افراد خودش را وارد بدنه می‌کند، برای هر پست اداری شهرداری به پنج نفر حقوق داده می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که درآمد شهرداری غیرپایدار و از طریق تراکم فروشی است که شهر را ویران می‌کند.

وی اظهار داشت: ما کلانشهر اداره می‌کنیم در حالیکه اختیارات مربوط به سال ۱۳۳۴ بوده که هر ساله هم کم می‌شود.

قلیزاده افزود: شورای پنجم در کنار تمام معایب انباشت تجربه داشت و آیین کار در اولین قدم تصویب شد، تدوین و تصویب برنامه پنج ساله، اصلاحات تعرفه، راه‌اندازی سامانه شفافیت مدیریت شهری و املاک، از جمله کارهای شورای پنجم بود.

وی در پایان اضافه کرد: دور پنجم ممنوعیت ترک تشریفات، ممنوعیت سفرهای خارجی را اجرایی کرد، از شورای پنجم دو نفر به ژاپن و چهار نفر به باکو رفته‌اند و شهردار تبریز هم یک بار ماموریت خارجی داشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});