• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

بازی ارمنستان با آتش: جنگ خونین دیگر یا صلح؟

  • کد خبر : 24353
  • 08 مرداد 1400 - 9:12
بازی ارمنستان با آتش: جنگ خونین دیگر یا صلح؟
یاز اکو- ارمنستانی که نتوانسته است شکست را بپذیرد، به اعمال زشت خود ادامه می دهد. به این شکل که نیروهای مسلح ارمنستان بار دیگر در موقعیت منطقه کلبجر در مرز ارمنستان و آذربایجان اقدام به تخریب و تیراندازی نمودند. نتیجه این تحریکات ارمنستان چه نتیجه ای می تواند داشته باشد؟ روندها در چه جهتی پیش خواهد رفت؟

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال رداکتور، یوسف باقرزاده تحلیل گر سیاسی در این زمینه به سئوالات این پرتال جواب داد. وی گفت که روسیه از موقعیت کشور ما در این روند حمایت می کند.

وی افزود: الهام علی اف رئیس جمهور اخیراً به مسکو سفر کرد. آذربایجان و روسیه هر دو پس از این نشست پیام های مثبتی به جامعه جهانی دادند. همانطور که الهام علی اف اشاره کرد، جمهوری آذربایجان آماده امضای توافقنامه صلح با ارمنستان است و این توافق نامه بایستی امضا شود. قبل از امضای توافقنامه صلح، هر دو طرف باید تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند.این قرارداد تنها پس از تعیین مرزها می تواند امضا شود.

این کارشناس سیاسی گفت که طرف ارمنی بیانیه سه جانبه را رعایت نمی کند، چند روز پیش ارامنه آتش بس را در خطوط مرزی نخجوان و کلبجر نقض کردند. در نتیجه یک سرباز ارتش آذربایجان کشته شد. از روز گذشته تیراندازی هایی در موقعیت کلبجر مجددا شروع شده است. این بدان معناست که ارمنستان می خواهد به شرایط قبل از جنگ برگردد.

آنها می خواهند به جهانیان نشان دهند که روسیه نمی خواهد بین دو کشور ضامن باشد و این برخلاف منافع آنها است. از طرف دیگر ارمنستان می خواهد بازگشایی کریدور زنگه زور را با این کارها کش دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=24353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});