• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
6

صادرات پوشاک ترکیه به کشورهای اروپایی افزایش یافت

  • کد خبر : 26705
  • 26 مرداد 1400 - 10:04
صادرات پوشاک ترکیه به کشورهای اروپایی افزایش یافت
یاز اکو - صادرات پوشاک ترکیه در هفت ماه نخست سالجاری 26.8 درصد رشد داشته و کشورهای اروپایی عمده‌ترین مقصد صادراتی این کشور بوده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گزارش مجمع صادرکنندگان ترکیه و اتحادیه صادرکنندگان، درآمد حاصل از صادرات پوشاک کشور طی هفت ماه اول سال ۲۰۲۱ با افزایش ۲۶٫۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته از ۸ میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۳۸۲ هزار دلار به ۱۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون و ۷۸۲ هزار دلار رسید.

پوشاک ترکیه، پس از صنعت خودروسازی و مواد شیمیایی و محصولات قابل فرآوری بیشترین سهم صادراتی کشور را به خود اختصاص داده، در دوره ژانویه تا جولای سال جاری به حدود ۲۰۰ کشور جهان صادر شده است.

در این راستا بیشترین صادرات بخش پوشاک ترکیه به کشورهای اروپایی انجام گرفت. بر این اساس در خلال ماه‌های ژانویه – جولای سال جاری صادرات بخش پوشاک به کشورهای اروپایی نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۲۷٫۷ درصدی از ۵ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۴۸۳ هزار دلار به ۶ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار رسید.

در این میان آلمان با یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۸۶۸ هزار دلار اولین مقصد صادرات پوشاک ترکیه در دوره مذکور است. این میزان در دوره مشابه سال قبل یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۱۱۴ هزار دلار بود.

همچنین در دوره ژانویه تا جولای امسال به ارزش ۱ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۴۰۱ هزار دلار صادرات پوشاک به آلمان صورت گرفته است.
اسپانیا پس از آلمان دومین کشور واردکننده پوشاک ترکیه با ۵۴٫۲ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ارزش یک میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});