• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رئیس دانشکده علوم پزشکی:

ظرفیت بیمارستان اختصاصی کرونا در مراغه تکمیل شد

  • کد خبر : 26749
  • 26 مرداد 1400 - 13:51
ظرفیت بیمارستان اختصاصی کرونا در مراغه تکمیل شد
یاز اکو - رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به فعالیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان به عنوان مرکز درمانی مبتلایان به کووید ۱۹، گفت: این مرکز درمانی دارای ۱۶۸ تخت است که ۱۳۰ تخت آن به بیماران کرونایی اختصاص دارد و همه این تخت‌ها اکنون پر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اصغر تنومند روز سه‌شنبه افزود: با تکمیل ظرفیت تخت‌های این بیمارستان طی روز جاری، ۲۰ تخت دیگر به صورت اضطراری برای مبتلایان به کووید ۱۹ در این مرکز درمانی ایجاد و نیروی انسانی مورد نیاز نیز از طریق بیمارستان‌های سینا و بهشتی تامین شد. 

وی به ظرفیت سایر مراکز درمانی شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تداوم این روند تنها می‌توان ۴۰ تخت نیز در مراکز درمانی بهشتی و سینای این شهرستان برای مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص داد. 

وی اضافه کرد: اکنون روزانه به طور متوسط بیش از  ۲۰ نفر بستری و ۱۵۰ بیمار سرپایی کرونا در سطح شهرستان شناسایی می‌شود.

هشدار وضعیت سیاه کرونایی مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا در این شهرستان بیان کرد: اگر تعداد بستری‌های کرونا به همین منوال افزایشی باشد، وضعیت کرونا در مراغه طی روزهای آینده از قرمز به سیاه تغییر خواهد کرد. 

«تنومند» ضرورت استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تجمع بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط کرونا در سطح شهرستان را وخیم‌تر کند. 

وی ادامه داد: کادر درمانی به شدت خسته و تحت فشار هستند و مردم این شهرستان باید از طریق رعایت شیوه‌های بهداشتی، از افزایش حجم کاری آنان جلوگیری کنند. 

این روزها عزاداری در شهر حسینی مراغه به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و بیشتر عزاداران بدون ماسک و چسبیده به هم به سوگواری می‌پردازند. 

ظرفیت بیمارستان اختصاصی کرونا در مراغه تکمیل شد

این در حالی است که طبق دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر امسال قرار بود که اگر هیئت‌ها، حسینیه‌ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان به اجرای این دستورالعمل بی‌توجه باشند، سازمان تبلیغات اسلامی در مرحله اول تذکر کتبی، در صورت تکرار، ممنوعیت و قطع ارایه خدمات و در مرحله سوم مجوزها را به مدت ۶ ماه لغو و رسیدگی به موضوع را به مراجع قضایی ارجاع دهد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});