• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

۱۵ هزار مترمربع اراضی باغات پارک بزرگ تبریز تملک شد

  • کد خبر : 26847
  • 27 مرداد 1400 - 13:55
۱۵ هزار مترمربع اراضی باغات پارک بزرگ تبریز تملک شد
یاز اکو - مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز گفت: ۱۵ هزار مترمربع اراضی باغات پارک بزرگ (حکم آباد) این شهر تملک شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، هادی بدری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای تملک این وسعت از اراضی ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی و مصوبات شورای اسلامی تبریز برای توسعه فضای سبز و احیای باغات تبریز انجام شده است.

وی اظهار داشت: اراضی تملک شده برای ایجاد رفاه حال شهروندان و بالابردن سرانه فضای سبز شهر تبریز به منظور انجام اقدامات بعدی تحویل شهرداری منطقه ۴ تبریز شده است.

طرح احداث «پارک بزرگ» تبریز در منتهی الیه شمال غرب تبریز در سال ۱۳۵۰ تصویب شده و قرار بود این پارک در مساحت ۸۸۰ هکتار احداث و به «پارک بزرگ خاورمیانه» تبدیل شود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۷۰، طرح احداث این پارک مطرح و مقرر شد، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، احداث آن را بر عهده بگیرد؛ در اوایل سال ۱۳۸۰ فازهای اول و دوم این طرح در روبروی فرودگاه تبریز و در سمت کارخانه شیر پگاه احداث شد.

پارک بزرگ ( حکم آباد) در صورت تکمیل و بهره‌برداری، ریه تنفسی شهر تبریز بوده و از مناطق جذب گردشگران داخلی و خارجی در آینده خواهد بود؛ ۲ رودخانه مهران رود و تلخه رود از وسط این پارک عبور می‌کنند.

این پارک دارای امکاناتی همچون پیست‌های اتومبیل سواری، اسب‌سواری و دوچرخه سواری، دریاچه‌های قایق رانی، رستوران‌های متعدد، سالن‌های سرپوشیده تفریحی، شهربازی و هتل ۵ ستاره خواهد بود.

طبق اعلام شهرداری تبریز، این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن در کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم آن شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است؛ برای اجرای این پارک یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز اعتبار تخصیص یافته است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منظقه شهرداری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});