• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

پیشنهاد تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی به موزه دفاع مقدس آذربایجان

  • کد خبر : 27185
  • 31 مرداد 1400 - 10:48
پیشنهاد تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی به موزه دفاع مقدس آذربایجان
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی از پیشنهاد تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به موزه دفاع مقدس استان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، داود بهبودی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موزه دارای جنبه‌های مختلف ارزشی، فرهنگی و تاریخی است اما هنوز سازمان مدیریتی متناسب با آن تعریف نشده و باید از طریق ارگان‌های مرتبط اداری استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی سازمان مناسبی برای مدیریت این مجموعه تعریف شود.

وی افزود: لازم است در دولت جدید این مسئله پیگیری و حل شود و در بودجه سال آینده نیز این مسئله مورد توجه قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌ها در این مورد استفاده شود.

بهبودی با اشاره به دغدغه تأمین اعتبارات مورد نیاز موزه دفاع مقدس استان تصریح کرد: شهرداری تبریز اگر اراده کند، می‌تواند از عهده تأمین سهم خود برآید!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: علیرغم زحمات فراوانی که کشیده شده متأسفانه این موزه اثربخشی لازم را بدنبال نداشته و هنوز برخی از مسائل اساسی موزه مثل وجود معارض‌ها حل نشده است؛ باید با کمک استانداری و نیز همکاری شهرداری و شواری جدید شهر این موضوعات حل شود.

وی تاکید کرد: تأمین محتوا و پیش از آن طراحی تولید محتوا از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ طراحی برای تولید محتوا یک کار بسیار ظریف، خلاقانه و همواره در حال تغییر و تحول، نوآورانه، خلاق و پویا است؛ در واقع مشاور تولید محتوا باید آخرین ایده‌ها را به میان آورده و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های فراوانی از خود نشان دهد و با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های دنیا آن را عملیاتی سازد.

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار بودجه برای موزه دفاع مقدس

بهبودی ابراز داشت: موزه دفاع مقدس آذربایجان در قانون بودجه ردیف مستقلی دارد و برای امسال مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و باید تلاش کنیم ردیف مربوطه در سال‌های آینده تقویت شود؛ همچنین پیگیری‌های لازم در خصوص ابلاغ اعتبار مازاد بر ردیف فوق به مبلغ هفت میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: سفارش کار طراحی و تولید محتوای این پارک موزه به هنرمندان فاخر استان علاوه بر اینکه به تقویت فعالیت‌های هنری و ارتقای سطح آن می‌انجامد، در راستای پروژه‌های سند تدبیر توسعه موجب فعال‌تر شدن اقتصاد فرهنگ استان و نیز بهبود سطح معیشت و افزایش اشتغال در این عرصه می‌شود.

اختصاص سه میلیارد تومان از طرف شهرداری تبریز به موزه دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز توضیح داد: برای تولید محتوای موزه قراردادی با شهرداری منعقد کرده‌ایم که بر آن اساس مقرر شده رقم ۳ میلیارد تومان به موزه اختصاص دهند که تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان تأمین شده است و انتظار داریم مساعدت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

اصغر عباسقلی‌زاده تکمیل ویدئووال برای سن اصلی، استندهای رایانه‌ای دیجیتالی و تأمین برق اضطراری موزه دفاع مقدس استان را ضروری برشمرد و گفت: تجهیزات سخت افزاری اصلی‌ترین نیاز موزه است.

وی با بیان اینکه اسناد دفاع مقدس شرایط خاص نگهداری دارد، توضیح داد: بنیاد شهید نوشته‌های شهدا را جمع‌آوری و نسخه دیجیتال آنها را تهیه کرده؛ تندیس‌های یک به یک شهدای شاخص نیز در حال تهیه هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27185

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});