• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

اجرای طرح‌های توسعه سونگون اشتغال و ارزش‌افزوده را برای شهرستان به ارمغان می‌آورد

  • کد خبر : 28085
  • 07 شهریور 1400 - 12:28
اجرای طرح‌های توسعه سونگون اشتغال و ارزش‌افزوده را برای شهرستان به ارمغان می‌آورد
یاز اکو - فرماندار ورزقان گفت: در صورت اجرای طرح‌های توسعه معدن مس سونگون ورزقان اعم از فازهای 3 و 4 کنسانتره، ذوب و پالایش و دیگر پروژه‌ها شاهد ایجاد هزاران فرصت شغلی، ارزش‌افزوده بیشتر برای مس و درنهایت توسعه منطقه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریزمن، محمدباقر خانی، با تأکید بر اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای فازهای توسعه صورت گرفته و تجهیزات موردنیاز نیز در محل دپو شده است، اظهار داشت: برای نمونه ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه ذوب و پالایش در سونگون صورت گرفته و برای تکمیل این طرح ۴۰۰ میلیون یورو دیگر سرمایه‌گذاری لازم است.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در تهران به‌منظور پیگیری اجرای طرح‌های توسعه و جلب مشارکت مس ایران برای تکمیل زیرساخت‌های شهرستان، گفت: خوشبختانه قرارداد اجرای پروژه ذوب و پالایش با شرکت خاتم‌الانبیا منعقدشده و این پروژه به‌زودی اجرایی خواهد شد.

فرماندار ورزقان، امنیت و اقتدار کنونی ایران اسلامی را مرهون جان‌فشانی‌های شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز دانست و ابراز امیدواری کرد: دولت سیزدهم به ریاست حضرت آیت‌الله رئیسی بتواند در ایفای وظایف قانونی و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم موفق و سربلند باشد.

احداث ۲۰ سایت BTS جدید

وی یکی از زیرساخت‌های اساسی شهرستان بویژه در زمینه آموزش غیرحضوری را برخورداری از اینترنت همراه دانست و افزود: برای این منظور پس از پیگیری‌های بسیار ۲۰ سایت BTS جدید احداث و ۲۷ سایت موجود به نسل ۳ و ۴ اینترنت ارتقاءیافته‌اند.

خانی با اشاره به اینکه با تکمیل پروژه گازرسانی به ۱۳روستای شهرستان، کلیه روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: در زمینه آب شرب مشکلات متعددی در روستاهای شهرستان وجود دارد که برای رفع این مشکلات پروژه بزرگ آب‌رسانی ۶۵ روستا در دست اجراست که خطوط انتقال این پروژه اجراشده و به‌زودی شاهد شروع عملیات اجرای تصفیه‌خانه پروژه مذکور خواهیم بود.

وی به درصد برخورداری کمتر از میانگین استانی شهرستان در حوزه راه‌های ارتباطی اشاره و تصریح کرد: برای افزایش درصد بهره‌مندی مردم شهرستان از راه‌های روستایی آسفالته، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده که انتظار می‌رود با اختصاص به‌موقع طی دو سال آینده مشکل راه‌های روستایی شهرستان تا حد زیادی مرتفع گردد.

فرماندار ورزقان مجموع اعتبار پروژه‌های عمرانی شهرستان در سال جاری را ۸۲۰ میلیارد ریال برشمرد و از افزایش چشمگیر اعتبار پروژه‌های عمرانی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

وی گفت: در مدت‌زمان مسئولیتم هیچ‌گاه و در هیچ جایی کار سیاسی و حزبی انجام نداده و همواره برای رفاه مردم و رفع دغدغه‌های آنان تلاش نموده‌ام و نمونه بارز اقداماتم که برای جلب رضایت خداوند بوده انتقاد دو تفاهم‌نامه بزرگ با شرکت ملی صنایع مس ایران (۱۴ باب مدرسه) و بنیاد علوی (۱۷ باب مدرسه) برای احداث مدارس شهرستان بوده تا فضای فیزیکی مناسب و استاندارد در اختیار دانش آموزان شهرستان قرار گیرد و برای همیشه با مدارس کانکسی در سطح شهرستان خداحافظی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});