• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
خبرگزاری اناتولی گزارش داد:

دختران عشایر آذربایجان غربی به علت‌ ناتوانی در خرید کتاب‌ از تحصیل بازمانده‌اند

  • کد خبر : 28345
  • 09 شهریور 1400 - 10:32
دختران عشایر آذربایجان غربی به علت‌ ناتوانی در خرید کتاب‌ از تحصیل بازمانده‌اند
یاز اکو - یک مقام وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد: دختران عشایر استان آذربایجان غربی به علت‌ ناتوانی در خرید کتاب‌های درسی از تحصیل بازمانده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ایران گفت: هزار و ۶۲۶ دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل داشتیم که شناسایی شدند تا سال تحصیلی جدید به چرخه آموزش بازگردانده شوند.

وی افزود: بیشترین تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱۰۶۱ دانش آموز، استان لرستان با ۵۶۶ دانش آموز و کرمان با ۲۶۵ دانش آموز است. این افراد شناسایی شدند تا به چرخه تحصیل برگردند.

سیفی افزود: اکنون بیش از ۷۵ هزار و ۷۴۳ نفر از دانش آموزان عشایری به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای اتصال به شبکه شاد، جهت استفاده از آموزش مجازی محروم شدند. در سالی که گذشت ۷۲ درصد مدارس عشایری ما خدمات آموزش حضوری ارائه دادند. استان‌هایی که زیرساخت‌های بهتری برای دسترسی به اینترنت داشتند بالاترین آمار کلاس غیرحضوری را داشتند.

وی با اشاره به اینکه دختران عشایر استان آذربایجان غربی به علت‌ ناتوانی در خرید کتاب‌های درسی از تحصیل بازماندند اظهار کرد: ما موضوع‌ عدم دسترسی دانش آموزان عشایری به کتب درسی را به سازمان پژوهش انتقال دادیم و از آن‌ها خواستیم به این مناطق در جهت تهیه کتاب‌های درسی کمک شود. متاسفانه سازمان پژوهش در این زمینه هیچ‌گونه همکاری با ما نداشته، ما پیگیری‌های زیادی کردیم که برای مناطق دو زبانه، مرزی و مناطقی که محرومیت شدید دارند، کتاب درسی رایگان تهیه شود، ولی این کار انجام نشد.

سیفی ادامه داد: استان آذربایجان غربی ۳۲ هزار دانش‌آموز عشایری دارد که به گفته مسئولان آموزش و پرورش عشایری آذربایجان غربی تعداد زیادی از دانش آموزان دختر عشایری این استان به دلیل‌ عدم تهیه و خرید کتاب درسی در مدرسه ثبت نام نکردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});