• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

رینوتکس ۲۰۲۱ تبریز آبان امسال برگزار می‌شود

  • کد خبر : 28814
  • 13 شهریور 1400 - 10:38
رینوتکس ۲۰۲۱ تبریز آبان امسال برگزار می‌شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) تبریز از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال، بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: خوشبختانه نمایشگاه ربع رشیدی در دوره‌های اخیر از حالت نمایشگاهی خارج و به بستری برای تجاری‌سازی فناوری و فروش محصولات دانش‌بنیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اقداماتی نظیر ایجاد فن‌بازار و کلینیک صنعت که از دستاوردهای نمایشگاه ربع رشیدی است، گفت: این نمایشگاه به شناسنامه علمی استان تبدیل شده و همه دستگاه‌ها باید برای تداوم و تقویت آن کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبدیل دانش به فناوری یکی از بزرگترین مشکلات جامعه است، افزود: راهبردهای ما در حوزه‌های علم و فناوری باید به سمت نیازهای جامعه برود و هر هزینه‌ای در این زمینه به منزله سرمایه‌گذاری برای آینده است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال سود زودهنگام در این حوزه باشیم، گفت: امروز چرخ اقتصاد کشور به برکت فناوری می‌چرخد و اگر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌محور جزو اولویت‌های کشور نبود مشکلات زیادی در عرصه اقتصادی به وجود می‌آمد.

وی، استفاده از فناوری در همه عرصه‌ها را راهگشا دانست و افزود: همه دستگاه‌ها و متولیان اداره امور جامعه را باید به فضای نوآوری و فناوری سوق دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه، موانع را رفع کنیم.

وی هم‌چنین منطقه ویژه علم و فناوری را ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه استان خواند و گفت: هنوز آن‌طور که باید از ظرفیت این منطقه بهره‌برداری نشده و شبکه‌سازی اتفاق نیفتاده است و لازم است که کارهای جدی‌تری در این حوزه انجام شود.

رونمایی از پوستر نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال در قالب ۲۱ زون تخصصی برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی برای برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه انجام شده و بنا به شرایط کرونایی درخصوص نحوه برگزاری آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

سعید غریب خواجه با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، گفت: اجرایی شدن تفاهم‌نامه راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری‌های معدنی، کمک به تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، همکاری در راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از مهم‌ترین اقدامات یک سال گذشته است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که خود سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری یک سازمان دانش‌بنیان باشد و برای این منظور لازم است که بحث آموزش و فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.

در این جلسه از پوستر نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) رونمایی و احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه از سوی استاندار آذربایجان شرقی اعطا شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});