• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

دستگیری ۴ صیاد متخلف در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 29102
  • 15 شهریور 1400 - 11:15
دستگیری ۴ صیاد متخلف در آذربایجان غربی
یاز اکو - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت آذربایجان غربی گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره طی یک عملیات منسجم توانستند چهار صیاد متخلف را که اقدام به صید غیر مجاز ماهی در رودخانه زاب این شهرستان می‌کردند را دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، خالد بایزیدی افزود: این صیادان که غیربومی هم بودند به صورت غیرمجاز در حال صید ماهی در حاشیه رودخانه زاب بودند که با اقدام به موقع ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات از متخلفان سه رشته تور دامی، یک رشته تور سالیک به همراه چند قطعه ماهی کشف و ضبط و این افراد نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بایزیدی، با بیان اینکه هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور و ادوات مشابه آن در سد سردشت ممنوع است، اظهار داشت: مجوز استفاده از این نوع تور برای صید ماهی در سدها و منابع آبی به لحاظ تأثیرگذاری آن در کاهش جمعیت ماهیان به هیچ صیادی داده نمی‌شود.

وی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});