• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

۷۶ واحد چاپی در آذربایجان‌ غربی تعطیل شده‌اند

  • کد خبر : 29629
  • 20 شهریور 1400 - 11:17
۷۶ واحد چاپی در آذربایجان‌ غربی تعطیل شده‌اند
یاز اکو - مسئول واحد چاپ ادراه‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان‌غربی گفت: متاسفانه 76 واحد از 407 چاپخانه استان به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایبنا، مسئول چاپ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۴۰۷ چاپخانه در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۹۳ واحد چاپ افست، ۲۲۵ چاپ دیجیتال، ۴۰ کارگاه چاپ سیلک اسکرین و تامپو، ۱۵ واحد لیتوگرافی، ۱۵ واحد چاپ صنعتی و ۱۵ کارگاه صحافی پوشش چاپ و سلفون‌کشی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به ۱۸ مورد برسد.

اکبر کاظمی، ادامه داد: ۱۲۱۳ نفر به صورت مستقیم و بالای ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در چاپخانه‌های آذربایجان‌غربی مشغول فعالیت هستند.

تعطیلی ۷۶ واحد چاپی

کاظمی بیان کرد: متاسفانه ۷۶ واحد از ۴۰۷ چاپخانه استان به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند و امسال ۱۴ واحد مجوز فعالیت گرفته‌اند و از این تعداد ۶ مورد پروانه دائما تاسیس دریافت کردند.

مسئول واحد چاپ ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: وجود صنایع کشاورزی و واحدهای تولید، نیاز به صنعت چاپ در زمینه‌های بسته بندی، تهیه جعبه، مقوا و تبلیغات را اجتناب ناپذیر کرده و این امتیاز بزرگی برای توسعه صنعت چاپ است و ما تلاش می‌کنیم بیشتر فعالیت چاپخانه‌ها استان را به این سمت سوق دهیم.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ، صنعتی برای اشاعه فرهنگ است، یادآور شد: رونق این صنعت صورت نمی‌گیرد مگر این‌که همپای سایر پیشرفت‌ها رشد آن تسریع شود و وارد عرصه رقابت شویم تا بتوانیم سهم چاپ را در رونق اقتصادی ایران افزایش دهیم.

کاظمی ادامه داد: متقاضیان دریافت مجوز در صورت موفقیت در امتحانات کتبی واحراز صلاحیت فنی (علمی و عملی) توسط اتحادیه چاپخانه‌داران استان به اخذ مجوز تاسیس از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌پردازند.

۱۸ نفر در آذربایجان‌غربی متقاضیی تاسیس چاپخانه اند

مسئول واحد چاپ ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ما حدود ۱۰ سال است که نکوداشت صنعت چاپ را برگزار می‌کنیم ولی به دلیل شرایط کرونا سال قبل و امسال جشن نکوداشت صنعت چاپ به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی و بدون حضور اهالی چاپ استان برگزار شد.

وی افزودک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صورت عادی شدن وضعیت استان به لحاظ شرایط کرونا امسال هم با همکاری اداره امور چاپ ونشر و اتحادیه چاپخانه‌داران استان جشن خانواده چاپ را برگزار می‌نماید.

کاظمی با اشاره به اینکه چاپخانه‌های آذربایجان‌غربی یکی از بهترین صنایع کشوری است، بیان کرد: ادارات استانی فعالیت‌های چاپی خود را به چاپخانه‌های خارج از استان واگذار نکنند تا چرخه اقتصاد و اشتغال صنعتگران بومی به حرکت درآید.

مسئول واحد چاپ ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۱۸ نفر دیگر در آذربایجان‌غربی متقاضیی تاسیس چاپخانه و واحدهای وابسته در بخش‌های مختلف چاپخانه افست، دیجیتال، چاپ سیلک اسکرین، فلکسو گراور و لیتوگرافی هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});