• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

آیا مذاکرات صلح پنهانی ارمنستان با آذربایجان در مسکو برقرار است؟

  • کد خبر : 30479
  • 26 شهریور 1400 - 16:56
آیا مذاکرات صلح پنهانی ارمنستان با آذربایجان در مسکو برقرار است؟
یاز اکو- مذاکرات صلح بین آذربایجان و ارمنستان در مسکو در حال انجام است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روزنامه هراپاراک ارمنستان این خبر به نقل از منابع خصوصی ارمنستان اعلام کرده است.
هراپاراک می نویسد: به ما گفتند که مذاکرات به پایان رسیده است و طرف ارمنی از نتایج آن بسیار راضی است. به نظر می رسد بدون طرح موضوع خودمختاری قره باغ، می توان در مورد آغاز روند مرزبندی و تعیین حدود در نقشه های اتحاد جماهیر شوروی به توافق رسید.
در عین حال در خصوص جاده ای که از مسیر زنگه زور می گذرد طرفین در مورد یک جاده ترانزیت توافق کردند که توسط مرزبانان روسیه و ارمنستان کنترل خواهد شد. پست های مرزی ارمنستان در این جاده ایجاد می شود و آذربایجانی ها برای استفاده از این جاده باید هزینه پرداخت کنند.
هراپاراک افزود: در عین حال بیان می شود که هیچ توافقی در مورد جاده گوریس-قافان به دست نیامده است. با طرف روسی توافق شده است که جاده تاتئو-قافان را در اسرع وقت با بودجه روسیه احداث کنند. این جاده به نوبه خود برای عبور کامیون های بزرگ از ایران مناسب خواهد بود. البته این اطلاعات هنوز مخفی نگه داشته می شود و ما هیچ تأیید یا رد رسمی در این خصوص را دریافت نکرده ایم.
لازم به ذکر است که در چند روز گذشته هیاتی به سرپرستی ارشک کاراپتیان وزیر دفاع ارمنستان به مسکو سفر کرده است. بر اساس اطلاعات رسمی این هیات برای بازدید از روند آموزش واحدهای نظامی ارمنستان در چارچوب رزمایش های استراتژیک غرب ۲۰۲۱ در روسیه حضور دارند. لازم به ذکر است که طرف آذربایجانی هنوز اطلاعات رسمی در این خصوص منتشر نکرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});