• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است/ در کسری از زمان به هر تهدیدی پاسخ می دهیم

  • کد خبر : 31893
  • 09 مهر 1400 - 14:30
ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است/ در کسری از زمان به هر تهدیدی پاسخ می دهیم
یاز اکو - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دکترین دفاعی و نظامی ایران در نفی تجاوزگری نظامی، گفت: سال های طولانی که منطقه قره باغ در اشغال ارمنستان بود، جمهوری اسلامی ایران از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو،  امیر سرتیپ کیومرث حیدری، صبح امروز در بازدید از رزمایش “فاتحان خیبر” در منطقه شمالغرب کشور، افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب، ایران هیچگاه تجاوز نظامی نکرده است و همواره در برابر تجاوزات دشمنان با قدرت ایستادگی کرده و در عین حال از تجاوزگری دیگران نیز هیچگاه حمایت نکرده است و به طور جدی آن را محکوم کرده است.

وی به حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: سال های طولانی که منطقه قره باغ در اشغال ارمنستان بود، جمهوری اسلامی ایران از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است و در حال حاضر هم اجازه نخواهیم داد که هیچ تغییر ژئوپلوتیک دیگری در منطقه رخ دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان عناصر رژیم صهیونیستی را در هیچ یک از مناطق مرزی خود تحمل نخواهد کرد.

امیر حیدری گفت: در این منطقه ما یک عنصر ناخوانده و برهم زننده امنیت را داریم که از جای دیگر آمده و آن رژیم نامشروع صهیونیستی است و از موقعی که این رژیم آمده، حساسیت ما به این مرز افزایش یافته، فعالیت آنها در اینجا کاملا در رصد ما است.

در کسری از زمان به هر تهدیدی پاسخ می دهیم

وی افزود: تامین امنیت اقتصادی و امنیت ملی کشورمان از دیگر ضرورت های ماست و حمل نقل بین المللی در منطقه نباید تحت تاثیر اختلافات سیاسی قرار گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: حرکت کامیون‌ها از خاک جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و از آنجا به ترکیه یا به نخجوان و یا از جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و ارمنستان باید در امنیت و آرامش کامل صورت بگیرد. انتظار می‌رود کشورها در این رابطه به مسئولیت خودشان که احترام به امنیت و مسیرهای انتقال انرژی و اقتصادی است توجه کنند و از بازی‌های رسانه‌ای خود را دور کنند.

وی به آمادگی کامل نیروهای مسلح برای پاسخگویی به هر تهدیدی در چهارسوی کشور اسلامی مان اشاره کرد و افزود: امروز ما آماده هستیم در کسری از زمان به هر تهدیدی پاسخ دهیم و همه بدانند قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران پشتیبان امنیت و صلح کشورهای دوست و همسایه مان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});