• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
4
رئیس جمهور ترکیه هشدار داد:

افزایش مشکلات اقتصادی و اسلام‌هراسی دردوران پسا کرونا

  • کد خبر : 32138
  • 11 مهر 1400 - 12:00
افزایش مشکلات اقتصادی و اسلام‌هراسی دردوران پسا کرونا
یاز اکو - رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: در دوره پسا کرونا با افزایش مشکلات اقتصادی، خارجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی نیز بیشتر گسترش خواهد یافت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری دمیرون، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با کوکسال کوش٬ رئیس اتحادیه دموکرات‌های بین المللی در کاخ دولمه باغچه استانبول تاکید کرد: در دوره پسا کرونا با افزایش مشکلات اقتصادی، خارجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی نیز بیشتر گسترش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: البته دولت ما با واحدهای مربوطه خود در تلاش برای پیگیری و ممانعت از موضوعاتی است که صلح، امنیت و رفاه شهروندان را تهدید می‌کند. وی افزود:وزارت امور خارجه و ریاست مجمع ترک‌های خارج از کشور این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

اردوغان با بیان اینکه با آغاز روند عادی‌سازی، اختلالات ناشی از همه‌گیری کرونا نیز بروز می‌کند، گفت: تصاویر چند روز اخیر در پمپ‌ بنزین و فروشگاه‌ها در انگلستان یکی از نمونه‌های شکست زنجیره تامین است. با گذشت زمان به احتمال زیاد در کشورهای دیگر نیز این مشکلات رخ خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه در دوره پسا کرونا با افزایش مشکلات اقتصادی، خارجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی نیز بیشتر گسترش خواهد یافت، تصریح کرد: آمار به دست آمده، ابعاد نا‌امید کننده اسلام‌هراسی و ترک‌ستیزی را نشان می‌دهد.

اردوغان افزود: نژادپرستی فرهنگی یک مشکل جهانی است که نه تنها بر ما و شهروندان‌مان، بلکه بر همه خارجیان و مهاجران در اروپا نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});