• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
ایروان:

هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت

  • کد خبر : 32168
  • 11 مهر 1400 - 14:15
هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت
یاز اکو - دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز شنبه گفت که هیچ کریدور مستقلی از کشور دیگر در خاک ارمنستان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از «پان آرمنیان» «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: «ممکن است مسیرها یا جاده‌ها باز شوند، اما فقط تحت کنترل حاکمیت جمهوری ارمنستان.»

بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان در موارد متعددی در مورد مسیر موسوم به «سیونیک» در جنوب ارمنستان که «نخجوان» را به جمهوری آذربایجان متصل می‌کند، با ایروان گفت‌وگو کرده است. با این حال، ارمنستان بارها مشارکت در مذاکرات برای ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان را تکذیب کرده است .

گریگوریان تاکید کرد:«ممکن است جاده‌های موجود در ارمنستان باز شوند که می‌تواند توسط جمهوری آذربایجان یا ترکیه برای ارتباط با جمهوری آذربایجان مورد استفاده قرار گیرد. چنین گزینه‌ای امکان پذیر است، اما این جاده‌ها تحت کنترل جمهوری ارمنستان خواهند بود.»

وی گفت که معاونان نخست وزیر ارمنستان ، روسیه و جمهوری آذربایجان تنها به دنبال بازگشایی ارتباطات حمل و نقلی در منطقه قفقاز جنوبی هستند و در مورد کریدورها بحثی صورت نمی‌گیرد.

گریگوریان گفت:«مابیشتر تمایل به استفاده از زیر ساخت‌های موجود به ویژه راه آهن ایروان، تفلیس، باکو، روسیه و همچنین راه آهن ایروان، نخجوان، جلفا داریم که تقریبا نیازی به سرمایه گذاری ندارد.»

آذربایجان می‌تواند از جاده‌های ارمنستان استفاده کند

وی در خاتمه افزود، جمهوری آذربایجان می‌تواند از جاده‌های ارمنستان استفاده کند.

«سورن پاپیکیان» معاون نخست وزیر ارمنستان هفته گذشته در دیدار با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در مورد وضعیت ایجاد شده در بزرگراه «گوریس-کاپان» بحث و تبادل نظر کردند.

پاپیکیان از مواضع ایران در زمینه ایجاد ثبات و صلح در منطقه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که برنامه صلح در صورت حمایت و ثبات چند جانبه قابل اجراست. معاون نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که احداث جاده‌های جایگزین یکی از اولویت‌های دولت این کشور است و انتظار می‌رود که ساخت جاده «تاتف-کاپان» در اواخر نوامبر به پایان برسد.

طرفین همچنین موضوعات مربوط به همکاری‌های اقتصادی ارمنستان و ایران را که شامل راه سازی، انرژی، فناوری‌های جدید و صنعت معدن است، مورد بررسی قرار دادند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});